Indesign bestanden

Ik ben onlangs overgeschakeld van Panther van Tiger en sindsdien kan ik verschillende Indisign bestanden niet meer opennen! Vroeger had ik met deze bestanden geen enkel probleem...

Heeft iemand een oplossing voor mij??

Dank u!

Kun je ook vertellen wat er bijvoorbeeld als melding komt, of klapt InDesign eruit, welke versie InDesign heb je, kun je sommige bestanden wel openen, wat zou het verschil kunnen zijn tussen de bestanden die wel openen en die niet openen, etc...!

Indesigns CS versie 3.0.1

We kunnen alles normaal openen, op een paar bestanden na. Dan geeft hij volgende foutmelding: “kan het document NAAM niet openen. Wellicht hebt u geen rechten of het document is reeds geopend”.
Voor alle duidelijkheid, het document staat dan niet open op een andere computer.
Deze documenten werden in de loop van de maand december nog bijgewerkt en geprint.

Thx

Doe even 'get info' op die bestanden die niet openen willen. Kijk dan naar de bevoegdheden. Die zet je liever op 'lezen en schrijven' voor alle gebruikers/accounts.

Wellicht dat een permissieherstel een goed plan is. Dit zet de rechten van alle bestanden meteen terug in de fabrieksinstelling.

Dit document staat op lezen en schrijven, maar als we daar iets aan veranderen en de info weer sluiten zet hij hem altijd terug zoals het stond...

Trouwens al onze bestanden zijn gelijk, heel raar dat sommigen nu niet meer open gaan…
nog nooit een probleem mee gehad, nu juist sinds we tiger hebben…

En wat bedoel je met een permissieherstel?

Permissies zij ook wel de 'rechten' die aan bestanden hangen. Leukigheidje van UNIX. Soms dan kunnen deze rechten een beetje door de war geraken. Je krijgt dan meldingen van programma's dat je wellicht geen rechten hebt het bestand te gebruiken terwijl je er voorheen geen problemen mee hebt gehad. Je kan deze rechten herstellen in het programma 'schijfherstel'.