Indesign crashes

Net hier op mijn werk een G5 gekregen dus als een kind zo blij. Eindelijk OSX (Panther) met Adobe CS pakket op een beest van een computer.

Maar: ik krijg (tot nu toe) 2 crashes met Indesign CS (3.01) als ik het volgende doe:

• als ik Indesign opstart en een nieuw document aan wil maken. Zodra ik op o.k. druk: crash.
Als ik eerst een document open en daarna een nieuw document aan wil maken wil het gek genoeg wel. :?

• als ik een gekoppeld (pdf) document opnieuw wil koppelen aan een ander (pdf)document, zodra ik klik op ‘opnieuw koppelen’: crash.

Iemand bekend met deze problemen? En is er een oplossing voorhanden?

Gek genoeg heb ik het eerste probleem ook een tijdje gehad.

Aangezien het zich nu niet meer voordoet, heb ik het vage vermoeden dat het te maken had met een corrupt font in Suitcase o.i.d.

Als ik net op dat moment met een project bezig was waar een beroerd font in voorkwam, zou dat het probleem geweest kunnen zijn. Maar het is ook maar een gok natuurlijk.

hey

Dat het een fontprobleem is kan heel erg goed zijn.
deactiveer de Times RO iniedergeval.

greetzz

Het eerste probleem is inderdaad een Suitcase (dus ook font-) probleem. Als ik Suitcase afsluit is er daarna nix aan de hand. Ik heb duplicaten uit Suitcase weggegooid en ook gekeken of ik de Times RO er in had staan maar dit is niet zo. Volgens Suitcase zijn er geen corrupte fonts en geen duplicaten meer aanwezig.

Het rare is dat als ik een nieuw document wil aanmaken met toetscombinatie appeltje-N en daarna meteen op o.k. druk dat het dan wel goed gaat. Als ik wat langer wacht met op ‘o.k.’ drukken dan crashed Indesign.

Het is maf en het ligt aan Suitcase. Maar wat nu te doen?

Welke versie van Suitcase? X1 of de voorganger?

Reclamepraatje:
http://www.creativepro.com/story/news/20117.html

[quote:6162ff93d1="WOZ"]Welke versie van Suitcase? X1 of de voorganger?

Reclamepraatje:
http://www.creativepro.com/story/news/20117.html[/quote:6162ff93d1]

Ik gebruik de laatste versie van Suitcase.

X1 dus.

Zijn er trouwens alternatieven voor Suitcase? Geen ATM in ieder geval en het fontbeheerprogramma dat Apple zelf in OSX heeft gestopt is ook niet zo jofel.
Waar kunnen we allemaal uit kiezen? Volgens mij is de keus erg beperkt.

Font Agent Pro, krijgt hier goede recenties. (De eerste OSX verise niet trouwens, die deactiveerde OSX systeemfonts dat (voorspelbaar) tot allerlei ellende leed. Heb je ID na X1 geinstalleerd? Dan heb je ook niet beschikking over de auoactivation key. Probeer suitcase X1 nogmaals te installeren. Gooi de oude dan weg. Misschien is er nog een update beschikbaar check ff versiontracker.com good Luck! (En anders mag je altijd de G5 ruilen voor mijn G4 ;-) die doet het wel goed met X1 en CS.... :D :)

[quote:079fa6e22b="WOZ"](En anders mag je altijd de G5 ruilen voor mijn G4 ;-) die doet het wel goed met X1 en CS.... :D :)[/quote:079fa6e22b]

Haha! Dat moet maar niet. Ik ben al met al best wel blij met deze stalen bak.
Ik heb vanmorgen het systeem opnieuw ge-installeerd (zonder de vorige installatie te laten verwijderen) en heb gek genoeg tot nu toe geen problemen meer gehad.

Ik hoop dat de problemen hier mee ‘opgelost’ zijn, maar ik wacht af…

Ik heb nog wel een ander probleem maar dat hoort in een andere categorie thuis dus die zal ik later vandaag op de juiste plek deponeren.

Tot zo ver in ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp. :slight_smile:

Ik heb het ergens anders ook al eens gezegd: Suitcase geeft problemen! Ook ik heb een harde schijf schoon gebrand en alles opnieuw moeten installeren voor het eens werkte. Font agent (vanaf versie 3) werkt wel aardig maar ziet er nogal slecht uit en kent geen zoekfunctie. Hopelijk zal de volgende versie van Suitcase wat beter zijn nu Extensis Font Agent heeft opgekocht...

[quote:de4b76daca]Suitcase geeft problemen![/quote:de4b76daca] Da's gewoon 'traditie' bij Suitcase, vandaar de geuzenaam Shootcase! :lol: :wink:

[quote:b90d4a75db="Eelco"]Ik heb het ergens anders ook al eens gezegd: Suitcase geeft problemen! Ook ik heb een harde schijf schoon gebrand en alles opnieuw moeten installeren voor het eens werkte. Font agent (vanaf versie 3) werkt wel aardig maar ziet er nogal slecht uit en kent geen zoekfunctie. Hopelijk zal de volgende versie van Suitcase wat beter zijn nu Extensis Font Agent heeft opgekocht...[/quote:b90d4a75db]

Hoho, FontAgent is niet door Extensis opgekocht hoor. Ze mochten willen!
FontReserve is door Suitcase opgekocht, en dat is nooit een echt alternatief geweest.

FontAgent Pro 2.1 is een degelijk stukje software met een zoekfunctie. Ook dat heeft nog wel eens de hik met oude PS fonts en rare zaken, maar het ondersteunt PS1, TT, Open Type zowel voor X als Classic en heeft autoactivation voor Xpress, InDesign Illustrator en Photoshop en alle programa’s die via OSX autoactivation ondersteunen.

Neem de testdrive!

Was inderdaad in de war: namen lijken ook op elkaar (logisch ook). Ik ga het eens uit proberen maar verlang nog steeds naar Masterjugler en ATM.

Ik had problemen met InDesign en dat bleek achteraf te komen doordat ik de programma's op een aparte partitie heb (niet opstart). Terug naar de opstartpartie was alles weer OK. De enige van de CS club, gek genoeg. Photoshop, Illustrator, GoLive en Acrobat vinden het allemaal prima waar ze zijn...