InDesign crasht met Nested Styles

Als ik in indesign CS gebruik maak van geneste stijlen gaat alles goed todat je tekst gaat typen waar een stijl op toegepast is, dan crasht indesign. Als je eerst de tekst typt en daarna de stijl erop toepast gaat het meestal wel goed. Ik heb dit op verschillende machines met verschillende installaties (nl en engels) getest met versie 3.0 en 3.01. Heeft iemand anders dit ook, ik kan nergens informatie hieover vinden bij Adobe of op fora?

Ik heb het zojuist uitgeprobeerd en bij mij geen enkel probleem! CS 3.01, NL versie, Os X 10.3.4 Dus... heb je misschien Suitcase en de 'auto activate' plug-in geladen in InDesign? Dit is een bekende 'crasher'!

Aan suitcase ligt het niet denk ik, zoals ik zei heb ik dit al op verschillende systemen geprobeerd, ook op systemen waar geen suitcase op stond. Het gebeurd alleen als je een alineastijl maakt met daarin meerdere geneste tekenstijlen. Als je deze alineastijl dan op tekst toepast gaat het goed. Als je een nieuw tekstkader maakt, daar de alineastijl op toepast en vervolgens gaat typen, dan gaat het mis bij het punt waarop hij moet overschakelen naar een andere tekenstijl. Probeer maar eens twee tekenstijlen te maken (stijl voor koptekst en bodytekst bijvoorbeeld) en dan in een alineastijl verwerken > eerste stijl tot en met eerste zin, volgende stijl tot eerste harde regelafbreuk.

Ik heb inmiddels contact gehad met Adobe. Het is een onbekend probleem, maar wel consistent te recreeren op hun systemen (ook windows), dus een bug. Het wordt doorgespeeld naar technische afdeling of naar de developers. Als er meer bekend is krijg ik bericht, ik hou jullie op de hoogte.

>Probeer maar eens twee tekenstijlen te maken (stijl voor koptekst en bodytekst bijvoorbeeld) en dan in een alineastijl verwerken > eerste stijl tot en met eerste zin, volgende stijl tot eerste harde regelafbreuk<

Dat is precies wat ik heb gedaan, ik heb twee verschillende documenten met geneste stijlen, sommige zeer uitgebreid (zachte returns met 5 tekenstijlen) en een stijl met een PMS Zapf dingbats eerste teken (inspringen), eerste zin cursief, dan standaard ‘plat’
Wat ik ook doe: tyepen, wissen, toekennen, tekst weghalen, intypen etc etc: bij mij gaat alles goed, geen enkele crash! ???

Ik wil het ook wel eens proberen... Kun je het bestandje (leeg of met een paar regels tekst) ergens online zetten? Of even doormailen?

PB?

Bij mij crashen deze dingen namelijk ook niet. Ligt het niet aan het gebruikte font?

het is bevestigd:

Geachte ***********,

Als u contact met ons opneemt zorg ervoor dat het case nummer vermeld is.
Dit nummer staat in het onderwerpveld in deze mail.

Bedankt voor het gedult gedurende het onderzoek van deze zaak.

Bij deze kan ik u mededelen dat dit inderdaad een probleem is in Indesign
en dat dit doorverwezen is naar de software ontwikkelaars in de V.S.

Als workaround wordt gegeven om de teken stijl apart aan de alinea te geven.
Ik heb geen inzicht of hier een patch voor uitkomt zodra dit probleem is
opgelost maar bezoekt u de Adobe site regelmatig.

Mochten wij geen antwoord van u krijgen, dan gaan wij ervan uit dat het
probleem is opgelost en wordt de zaak na 3 werkdagen gesloten.

Met vriendelijke groet,

Adobe Technical Support

Ik had 'm nog steeds niet geprobeerd, maar inderdad crasht 'ie zonder pardon...

[quote:851f968178="mborsten"]het is bevestigd:

Bedankt voor het gedult gedurende het onderzoek van deze zaak.[/quote:851f968178]

Klopt inderdaad :frowning:

Alleen denk ik dat “gedult’” niet klopt of is dat de nieuwe spelling :?

henk