InDesign CS - boek?

Hoi allemaal, tja, ik vroeg dus me af welk boek jullie aanraden (naast alle forum-(lees; WOZ)berichten.) :wink: Zaterdag 12 Juni a.s. doe ik eindexamen van m'n DTP-opleidingstraject en beheers ik (o.a.) het programma Quark redelijk, maar ik zou me zo graag verdiepen in InDesign. Neen, een opleiding InDesign wordt me financieel te zwaar, September gaat ook Grafisch Vormgeven voor mij van start, Nou dacht ik zelf aan InDesignCS-Classroom-in-a-book, de nederlandse uitgave, maar als jullie een beter boek weten hoor ik dat heel graag. Groet Bert

Zelf ben ik nogal een fan van de 'Real World...' serie.

zie: http://www.adobepress.com/title/032121921X

succes

indesign in a classroom oid is een aanrader, is er ook in het nederlands en ik geloof zelfs nu gratis als je indesign koopt...

@ Elian :lol: dacht ff dat je me in de maling nam en naar de MTV-serie refereerde, maar inderdaad, dat boek lijkt me ook een goeie!

@fvni
Gratis? Ah, daar zal ik naar informeren wanneer we op het werk het CS-pakket laten installeren! (heb echter weinig hoop dat dat snel zal gebeuren: ik roep al een half jaar om de boel te laten upgraden)
Classroom of RealWorld zal ik overwegen.

Bedankt!!

Ik ben een switcher (XPress naar ID) en heb veel gehad aan het boek [url=http://safari.peachpit.com/?XmlId=0-321-15948-9]'indesign for Quark users"[/url]. Ik weet het, het gaat over ID2, maar toch is het een handige opstap omdat het aansluit bij je werkgewoontes. Verder heb ik de Creative Suite gekocht en daar zitten GEEN boeken bij. alleen een quickstart en alles in PDF. Boeken zijn los te bestellen (bij Chipmunk onder andere). Voorts is de info die op de site van Adobe staat ook niet mis. Erg veel veranderingen in het proces tussen design en druk zijn in PDF handleidingen verwerkt.

Daarmee kom je al een heeeeel eind.

Overigens heb ik nog steeds dat als ik XPress 5/6 opstart het gevoel dat ze zich bij Quark bertelings de haren uit de kop moeten trekken en de ogen uit hun hoofd moeten schamen.

@Deskman Heee, dat boek spreekt me erg aan, ja, van Quark naar InDesign idd! Een gouden tip!!!! Mijn dank is groot, D!

Groeten,

Bert

[quote:2d683de1ea="BertSmith"]Hoi allemaal, tja, ik vroeg dus me af welk boek jullie aanraden [b:2d683de1ea](naast alle forum-(lees; WOZ)berichten.)[/b:2d683de1ea] :wink: [/quote:2d683de1ea]

LOL! :lol:

Oh, geen boek maar wel belangrijk als je met InDesign wilt gaan werken:
De 10 geboden van werken met PDF (én InDesign):
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16996&highlight=10+geboden

@WOZ LOL, geloof je me als ik je vertel dat ik ALLE Indesign-gerelateerde threads gekopieerd heb, evenals die over (c)PDF's en andere (leerzame praktijk-) onderwerpen hier op het beeld-forum en deze momenteel (middels :cry:Quark) tot een naslagwerkje omtover? Het is echt waar. :lol: :lol: :lol:

Heb trouwens gisteren ‘Classroom in a book’ en ‘van Quark naar Indesign’ -ned. versie aangeschaft.
(75 euro…AUWwww!)

Groeten,

Bert

[quote:9674a90b91](75 euro.Auw[/quote:9674a90b91]

I agree, dat is veel geld. Maaarrrr: Als jij InDesign wél beheerst en een ander niet, dan weet ik als Studiomanager wel wie een streepje voor heeft… :smiley: Het is niet zaligmakend, maar het help wel natuurlijk…

[quote:9674a90b91]Het is echt waar.[/quote:9674a90b91]
Ik geloof je. Er liggen hier veel goudklompjes aan informatie!

:sealed: gelukkig begint nog niemand over copyrights te blaten :wink: en kan ik doorgaan met de 'goudklompjes' te verzamelen :lol:

Bert

[quote:2a3c4be90f="BertSmith"]:sealed: gelukkig begint nog niemand over copyrights te blaten :wink: en kan ik doorgaan met de 'goudklompjes' te verzamelen :lol:

Bert[/quote:2a3c4be90f]

Copyrights? Dat zouden ze eens moeten proberen! Als je niet wil dat iemand je info leest, zet het dan niet in een forum zeg ik dan maar. Nee, dat zal wel meevallen niemand is zo stom… :smiley:

Serveertip:

[quote:06058c8ad0]Ik heb dit boek opgedragen aan mijn ouders die mij altijd hebben aangemoedigd.
Eeuwige dank ben ik verschuldigd aan de leden van het forum www.Macosx.nl, in het bijzonder (vul maar in) zonder wiens 24/7 geposte bijdragen dit werkje slechts zou bestaan uit een kaft… [/quote:06058c8ad0]

@Deskman :lol: :lol: :lol: je serveertip is erin opgenomen, D. maar aangezien al jullie namen ook nog bij elk antwoord staan was dat laatste niet meer nodig: al bladerend valt je meteen 'de harde kern-forummers' op :P