Ik heb een poster op A3 formaat. Nu wil ik hier ook een A5 kaart van maken.
easy piecee zou je denken.
Ik heb alles geselecteerd en gegroepeerd. Als ik nu scale op 50 % (Scale Content aangevinkt), dan verkleint de tekst niet goed mee. Blijft even groot dus pas niet meer in de kaders.
Wat doe ik niet goed ??
ik heb zojuist exact hetzelfde gedaan en na groeperen heb ik geen problemen. Juist door niet te groeperen gaat bijvoorbeeld tekst niet mee. En met de toetscombi handmatig schalen werkt niet. Welke versie heb je? Hoewel dat niet uit zou moeten maken.
[quote:33c4aaf1db="WOZ"]A3 -> 50 % schalen. Geen problemen.
Heb je misschien "inhoud transformeren" niet aangechecked? Zit boveninn, rechts van transformatie-paletje.[/quote:33c4aaf1db]
bedankt[/quote:502866dc62]
Frappant want ik moet wel degelijk groeperen, maar als het nu gelukt is dan is het dus mooi opgelost, weer een happy customer
Als ik met de scale tool tranformeer (niet gegroepeerd) dan gaat het niet goed en blijft mijn tekst groot. Als ik daarentegen de boel selecteer en in de toolbar bij de schaalpercentages 50% invul (of zoveel mm) dan gaat het allemaal goed omdat dan alles evenredig geschaald wordt. Of dat bewust zo door Adobe gedaan is of een vreemde glitch weet ik niet, maar sinds ik dat weet gebruik ik vrijwel uitsluitend de toolbar om te schalen.
Geienig. Maar inderdaad, zoals anderen al opmerkten: in principe moet je om te verschalen juist WEL groeperen. Daarna kan je t allemaal weer loskoppelen. Het kan wel zijn, dat de tekst bijv op een aparte laag staat en niet meeschaalt. Wat vaak ook werkt is bewaren als ID doc , sluiten, openen. Blijft Adobe programmatuur en die hapert altijd wel eens.
Als je vragen over tekstomloop hebt: gebruik de ID 'help' functie. Staat alles wel in...
Overigens, in oudere versies (before ID 3) werkt het converteren van een QXDoc niet goed; het paginaformaat wordt altijd net iets kleiner. Mot je dus wel ff document info> aanpassen paginaformaat. En dan uiteraard in t juiste menu maar die weet ik nu niet uit mn hoofd.
Maar goed, ID 2 werkt voor geen meter dus ik neem aan dat je met 3 (CS) werkt. Succes.