InDesign CS: "With power comes responsibility"

[quote:5126e1edb6]Transparency is one of those features that designers love and printers hate. That's because while transparency gives you the ability to create very cool-looking graphics, older PostScript RIPs are unable to process the files, which makes the people who try to output them very grumpy. So while forward-looking designers embraced InDesign for its transparency support, printers grimaced whenever InDesign files came into the shop.

And as a result, InDesign got a bad reputation with printers.

But all is forgiven if you know how to flatten your transparency before printing.[/quote:5126e1edb6]

Transparantie is één van de mooiste en tegelijk de gevaarlijkste dingen van InDesign. Ik kan het allemaal herhalen, maar je kunt het hier lezen (inclusief een pdf van het hoofdstuk ‘Printing transparancy’ van 'Real world InDesign):
http://www.creativepro.com/story/feature/20012.html?origin=story

Ikwam erop door het verhaal van dé Quark-gek van Creative Pro, die Indesign CS vergelijkt met Quark 6:

[quote:5126e1edb6]I’m surprised because I’ve been a QuarkXPress lover since 1988, when I switched from PageMaker to what I considered a real page-layout program. I was a QuarkXPress evangelist in one “shootout” after another around the United States during the early 1990s. After hundreds of hours learning how to eke every little tip and trick out of the program, people started calling me “Mr. QuarkXPress.” So I’m surprised. I’m surprised because when I compare QuarkXPress 6 and InDesign CS, the result is obvious: InDesign is the real page-layout program, and QuarkXPress 6 feels like a relic[/quote:5126e1edb6]
Lees de rest hier:
http://www.creativepro.com/story/feature/20604.html

heheh,

Ik voel weer een paar leuke reacties opkomen…

@Woz, heb jij je Adobe-marketing-fee ook al gehad deze maand?

Groeten :wink:

Dát boek is fantastisch. David Blatner schreef het met Olav Kvern samen (voormalig Freehand guru, gereformeerd tot semi-Adobe evangelist). Blatner schreef eerder al erg goede boeken over Quark Xpress (en een overstap gids naar ID voor Quark gebruikers) en met Bruce Fraser (óók Creative Pro en PeachPit press) [i:2171660ef3]Real World Photoshop CS[/i:2171660ef3] en [i:2171660ef3]Real World Scanning and Halftones[/i:2171660ef3]. Als het goed is verschijnt komende maand [i:2171660ef3]Real World InDesign CS[/i:2171660ef3] van eerdergenoemd duo; houd het in de gaten!

[quote:c726cb2f6c]@Woz, heb jij je Adobe-marketing-fee ook al gehad deze maand?[/quote:c726cb2f6c]

“Just sharing what I stuble upon…”

(Dit is niet écht pro-Adobe trouwens. Third party’s moeten vertellen hoe het werkt…) :oops:

Adobe geeft zelf zeer degelijke info over het hoe en wat hoor.

Zelfs documenten waarmee je je drukker nog kan leren wat ze moeten doen. klik

(AdobeHenk, wat krijg ik nu??)

[quote:06a074646a="Castor"]Dát boek is fantastisch. David Blatner schreef het met Olav Kvern samen (voormalig Freehand guru, gereformeerd tot semi-Adobe evangelist). Blatner schreef eerder al erg goede boeken over Quark Xpress (en een overstap gids naar ID voor Quark gebruikers) en met Bruce Fraser (óók Creative Pro en PeachPit press) [i:06a074646a]Real World Photoshop CS[/i:06a074646a] en [i:06a074646a]Real World Scanning and Halftones[/i:06a074646a]. Als het goed is verschijnt komende maand [i:06a074646a]Real World InDesign CS[/i:06a074646a] van eerdergenoemd duo; houd het in de gaten![/quote:06a074646a]

Olav Martin Kvern werkt al jaren als ontwikkelaar voor Adobe; zo heeft hij zijn bijdrage geleverd aan het Control Palette van PageMaker. Naast schrijven houdt hij zich momenteel ook bezig met scripting…

Hé Erik,

Nieuwe Avatar ? :wink: :smiley:

[quote:fec531909e="EagerB0bNerd"]Hé Erik, Nieuwe Avatar ? :wink: :D[/quote:fec531909e] Kennelijk, en een hele leuke! Complimentje, Erik!

zeer interessant artikel en wat ik me al een tijdje afvraag?

zijn er eigenlijk al bedrijven die werken met een rip die postscript 3 build hoger dan 3015 ondersteunen?