InDesign CS - zoeken op lijnkleur

Hallo, weet iemand of het mogelijk is om in InDesign CS te zoeken op een lijnkleur. Ik heb nl. een document met (heel) veel illustraties met een kader. Ik wil deze allemaal dezelfde kleur (en dikte) geven. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat op de kleur van de tekst en lijntje om de tekst wel te zoeken is maar kleur van een kaderlijn dus niet.

Hellup,

Peter

Deze optie is mij niet bekend in InDesign Misschien dat er een script in omloop is?

Indien je opmaak het toelaat, is het pipet-gereedschap een alternatief.
zorg wel dat je je pipet-opties juist instelt om vervelende situaties te voorkomen.

suc6

Bij de scripting voorbeelden die op de CS cd staan zit een JavaScript: SelectObjects.js Daarmee kun je (per pagina) lijnen, rechthoeken, tekstkaders etc. selecteren. Je kunt ze daarna een kleur en dikte geven. Een beter AppleScript is te vinden op het InDesign scripting forum, je oorspronkelijke kaderkleur moet wel een kleurstaal zijn. In dit script kies je een kleurstaal en de vervangende kleurstaal, een lijndikte en de nieuwe lijndikte. Het vervangt alles door het hele document. Kopieer het script, plak het in de AppleScript Script Editor en bewaar het in de InDesign Scripts folder. Het script is gemaakt door Kari Puikkonen en je vindt het hier:

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@15.1QandyimnSz.4@.3bb6587a/14

Login als guest als je niet geregistreerd bent

groeten,

Ton

Ok, bedankt beiden. Ik ga er mee aan de slag. Trouwens, een script maken in InDesign, moet je daar handmatig voor programmeren? Via de Apple Scriptmaker/Neem op lukt het me niet.