[Indesign CS1] Hoe exporteer ik alle tekst in 1 keer?

Ik wil het dus niet handmatig tekstblokje na tekstblokje doen, maar alle tekst van alle 48 pagina's in 1 keer (Vroegah had je voor Quark zo'n extensie 'export all text'). Wie weet een oplossing?

ID kan het niet zelf, maar er is wel een script voor. Moet even zoeken...

Van het net en getest:

Open Script Editor
Plak het volgende:

set allText to {}
set oldTids to AppleScript’s text item delimiters

on changetid(x)
set AppleScript’s text item delimiters to x
end changetid

tell application “InDesign CS”
my changetid("")
set filePath to file path of document 1
set docname to (name of front document & “.txt”)
try
tell application “Finder”
make new file at filePath with properties {name:docname}
end tell
end try
set allStories to every story of front document
set newName to (filePath & docname) as string as alias
repeat with i in allStories
set x to (get text of i)
set end of allText to (x & return & return)
end repeat
set allText to every item of allText as text
set writeOut to open for access newName with write permission
write allText to writeOut
close access writeOut
my changetid(oldTids)
end tell

En klik op Run.

Je text wordt in een .txt bestandje bewaard!

Mmm, ik krijg als relutaat in scriptmaker dit te zien: {""} Ben nog erg nieuw met scripting, dus ga nog wel even vogelen. Moet het geen actionscript of javascript zijn? Ik kan het met scriptmaker alleen bewaren als .scpt

Betreft het 1 groot artikel (aan elkaar gekoppelde tekstkaders) Je kan nl. per artikel de tekst exporteren :apple: Met de tekstcursor in de tekst staan :apple: Bestand exporteren :apple: Kies voor de gewenste extentie bijvoorbeeld .txt …en je hebt een tekstbestandje.

Hi,

het resultaat klopt inderdaad, dat is het window binnen Script Editor. Niet op letten:
Ondertussen staat de .txt file wel in dezelfde map als je ID bestand!!! Hij staat er echt!

Martino

O ja en bewaren als .scpt is wel handig: Sleep het daarna naar je InDesign > presets > scrips mapje Je kunt het dan daarna altijd aanroepen direct vanuit InDesign (in het "Scripts" paletje dubbelklikken). Geen Script Editor meer nodig.

een andere optie is ook nog mogelijk. Maak een pdf en open die. Vervolgens bewaar je met acrobat je pdf als txt of rtf

oeh die klinkt ook goed! Ga 't dinsdag op mijn werk meteen uitproberen! Heb nu de klant zelf aan t werk gezet: dat ze zelf in de pdf tekst selecteren, kopiëren en plakken naar Word. Maar ik ga 't toch uittesten voor de volgende keer!

@Martino: you're my hero! Ik had idd niet gezien dat de tekst al in het mapje op de server bij het indesign-document stond... Superdepuper! Ben helemaal blij! :D :D :D

@was frans: dit werkt ook, maar dan stikt het van de harde returns.

Heren bedankt! Allebei een dikke zoen: mijn week is weer goed!
:kiss: :kiss: