InDesign CS2 crasht na 10 seconde

Dat heb ik weer, De nieuwe suite ligt al 2 weken naast me te lonken, eindelijk de tijd gemaakt en de stoute schoenen aangetrokken voor installatie. Paar uurtjes later, met inbegrip van updaten van suitcase en het registreren en activeren van de hele bups heb ik een probleem met InDesign.

Ik kan hem opstarten, dan volgt er een dialoog “new document/open/enz” dat blijft zonder problemen een minut staan, maar als ik een nieuw document aanmaak of een oud ducument open, crasht het programma na een seconde of 10.

Ik snap er helemaal geen sikkepit van, waar dit nou aan kan liggen? zie heeft er suggesties ik ben er best wel ziek van…

Oh, ja systeem versie is 10.3.7 dat is toch OK?

[quote:722d9a9e52="Sambo"]Oh, ja systeem versie is 10.3.7 dat is toch OK?[/quote:722d9a9e52]

>>

[quote:722d9a9e52=“Adobe Site over CS2”]Macintosh
PowerPC® G3-, G4- of G5-processor [b:722d9a9e52](EDIT: of Intel…:stuck_out_tongue: :P)[/b:722d9a9e52]
[b:722d9a9e52]Mac OS X versie 10.2.8 tot en met 10.3.8[/b:722d9a9e52]
256 MB RAM (320 MB aanbevolen)
870 MB vrije ruimte op de vaste schijf voor de minimale installatie
Monitor met een resolutie van 1.024 x 768 en 16-bits videokaart (24-bits schermweergave aanbevolen)
Cd-romstation
QuickTime 6 voor multimediafuncties (inclusief voor Mac OS X)
Voor Adobe PostScript®-printers: PostScript Level 2 of PostScript 3™
Internet- of telefoonverbinding om het product te activeren
Breedbandinternetverbinding vereist voor Adobe-stockfoto’s (De Adobe-service voor stockfoto’s is mogelijk niet beschikbaar in alle landen, talen en valuta, en kan worden gewijzigd. Gebruik van de service valt onder de servicevoorwaarden voor Adobe-stockfoto’s[/quote:722d9a9e52]
Legaal?

Ja uiteraard legaal. verder een G5 dual 2 gig, met 2,5 Gb ram, het lijkt me niet het probleem te zijn. Photoshop doet het overigens prima.

[EDIT]
Ook het eerder genoemde opstartscherm houdt het maar 10 seconden vol.

maar jij hebt 10.3.7, terwijl en 10.3.8 gevraagt word ;)

[quote:8a6cc4ae7f="muffin."]maar jij hebt 10.3.7, terwijl en 10.3.8 gevraagt word ;)[/quote:8a6cc4ae7f]

:roll:

[quote:8a6cc4ae7f=“Adobe Site over CS2”]Mac OS X versie 10.2.8 tot en met 10.3.8[/quote:8a6cc4ae7f]

Krijg je een foutmelding of andere error/exception? Of word je er gewoon zonder enig bericht uit gegooit?

Kijk 's in het crashlog, misschien kun je daar een aanwijzing voor de oorzaak vinden. Staat in mapje crashreporter (in system/logs.)

Klinkt als een suitcase gerelateerd probleem, ik meen iets gelezen te hebben over de FontSyc ondersteuning in Suitcase, als je die uitzet kan het misschien beter gaan. Op dit moment zijn er nog geen suitcase extensies voor CS2, het crashen van Indesign lijkt op wat ik ook heb gehad. Is het mogelijk om een partitie te installeren met een schone Panther en dan zonder fontbeheer te kijken of het goed gaat?

Zit hier wat tussen wat voor de oplossing kan zorgen?

http://www.adobe.com/support/techdocs/331388.html

Das mooi K*T Sambo,

je bent niet helemaal alleen:

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@257.V5DTe6vAtaS.3401103@.3bbaa9b0/0

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@257.V5DTe6vAtaS.3401103@.3bba79e1/0

http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@257.V5DTe6vAtaS.3401103@.3bba43d3/0

neem aan dat je de gebruikeleijke oplossingen hebt geprobeerd ?

• repair permissions
  • inloggen als andere gebruiker ?
    -preferences getrashed
    -gezocht naar corrupte fonts ?
  • de AdobeFnt*.lst getrashed ?
    -alle andere processenuitgeschakeld (incl Suitcase ?)

Bedankt voor jullie reacties, ik ben even aan het lezen en zoeken geslagen met de tips. En ga na deze post natuurlijk door met zoeken, maar eerst even een update.

@EagerBobNerd bedankt voor de tips ik ben ze allemaal even nagelopen. Blijven een paar vraagjes openstaan.

-gezocht naar corrupte fonts ? (binnen suitcase en dan’verwijder uit suitcase’) misschien moet ik ze helemaal trashen…

• de AdobeFnt*.lst getrashed ? (ik kom dit filtje vaak tegen in een fontmap maar heb geen idee waar het toe dient, ik had het gevoel dat het een overblijfsel was uit OS9. Is dit wat je bedoelt, en hoe verwijder ik die eenvoudig. Kan het verder geen kwaad?

Ik ben er dus nog niet uit. In een ander account crasht het ook dat heb ik al getest. Nieuwe partitie nog niet.
Inmiddels het systeem ge-update naar 10.3.9
Ik heb ook Tiger liggen, maar ben nog even voorzichtig. Liever even stap voor stap.

@walterb: of het suitcase gerelateerd is betwijfel ik maar het zou natuurlijk kunnen dat ik iets over het hoofd zie. De reden dat ik denk dat het daar niet aan ligt is dat het probleem ook optreedt als Suitcase inactief is. En zelfs in een account waar verder helemaal niets draait.
Wellicht heeft het met ‘auto activation’ te maken. Maar ik open dus nog helemaal niets…

@AppeltjeEitje en TonE: Ik krijg geen melding, alleen een crashlog wat ik naar adobe kan mailen.
Ik heb al even gescrolt, maar daar kan ik geen chocola van maken.[/quote]

[quote:6d40ae9f8b="Sambo"] -gezocht naar corrupte fonts ? (binnen suitcase en dan'verwijder uit suitcase') misschien moet ik ze helemaal trashen.... - de AdobeFnt*.lst getrashed ? (ik kom dit filtje vaak tegen in een fontmap maar heb geen idee waar het toe dient, ik had het gevoel dat het een overblijfsel was uit OS9. Is dit wat je bedoelt, en hoe verwijder ik die eenvoudig. Kan het verder geen kwaad?

[/quote:6d40ae9f8b]
ja, dat kan toch met Suitcase ? (ik gebruik zelf Fontagent Pro, die doet dat als het goed is automatisch (dan importeert hij ze niet))

het opnieuw laten opbouwen van die AdobeFnt*.lst kom je vaker tegen in de Adobe Techdocs als oplossing van allerlei (fontgerelateerde) problemen.
Schijnt dat corrupte fonts vaak de oorzaak zijn van allerei problemen, was trouwens vroeger met OS9 ook al zo.

kwaad kan het niet om het te proberen.

[b:6d40ae9f8b]Solution 6: Re-create the Adobe font list files.[/b:6d40ae9f8b]

In Mac OS X:

1. Quit InDesign and any other Adobe applications.

2. Choose File > Find, and do one of the following:

– In Mac OS X v10.2.x, choose Local Disks from the Search In menu, type Adobefnt.lst in the box beside File Name Is, and then click Search.

– In Mac OS X v10.0-10.1.x, click the hard drive icon at the top of the Sherlock window, type Adobefnt.lst in the box, and then click the magnifying glass.

1. Select the file, and choose File > Move to Trash.

2. Repeat steps 2-3 for the files Adobefnt05.lst and Adobefnt06.lst.

3. Restart InDesign. InDesign re-creates the font list files during startup.

OPGELOST!! JE wilt niet wete hoe opgelucht ik ben.

Ik schijf mijn oplossing er nog even bij voor toekomstige bezoekers.

De Link van Appeltje Eitje had een duidelijke stap voor stap instructie bedankt! Het kost wel even tijd.
Uiteindelijk heb ik InDesign van mijn harde schijf gewist, alle fonts inactief gemaakt (ook Systeemfonts in usermap, en systeem fonts via ‘lettertypecatalogus’.)

Vervolgens alleen InDesign opnieuw geïnstalleerd, en het werkt dus.

Ik heb nu nog een Helvetica conflictje, maar daar kom ik wel doorheen.

Tanx voor de hulp.

goed dat het gelukt is

wel je halve zaterdag naar de ratsmodee…

Ja terwijl je toch al aan het werk ben, dat schiet dus niet op. Maar ja dit moet ook gebeuren. Hopelijk werkt het straks weer zo lekker dat ik de tijd weer een beetje inhaal, of in plezier dat is ook goed:-)