[Indesign CS2] Paginanummering vraagje

Ik werk sinds kort met Indesign CS2 en heb een vraag over paginanummering.

Ik kan auto-numbering aanzetten maar dan krijgt het hele document pagina nummbers. Ik wil echter de eerste drie pagina’s niet laten nummeren en pas op pagina 4 de nummering bij 1. te laten beginnen.
Kan ik dit aangeven door middel van page-numbering of moet ik twee secties maken, waarbij de eerste sectie geen pagina nummers gebruikt…?

Even handmatig de nummering bij de eerste drie weghalen (shift-appel-klik op de pagina, om de basis-pagina elementen los te maken) en dan gewoon page-numbering vanaf 4 op 1 zetten.

Shift+Appletje+klik...geweldige tip! Daar google ik me al een kwartiertje suf op...

Bedankt :slight_smile:

Daar hoef je niet voor te googlen. 'Help'van Adobe zelf is zéér uitgebreid en duidelijk.

Ik plak deze ook maar 's hier :)

[quote:26dce1aada]Ik ben bezig om een boek te maken met Indesign CS2, op basis van een aantal Indesign-bestanden. In elk van de .indd-bestanden is Automatische pagina-nummering aangezet. Verder heb ik in het boek Automatische paginanummering aangezet. Maar ergens gaat er iets mis. Het book-palette laat al zien dat er geen automatische paginanummering plaatsvindt, maar dat er na pagina 34 iets mis gaat. Ik heb dit document als 's bekeken (Chapter 3) maar de instellingen in dit document zijn m.i. hetzelfde als bij de overige hoofdstukken. Heeft iemand een idee waarom dit mis gaat…? Ik heb ter illustratie 2 screens bijgevoegd

Boek palette
Boek PDF[/quote:26dce1aada]