InDesign CS2 vraag.

Is het mogelijk om een vector object met een (multiply effect) over een ondergrond, te converteren naar een pixel object. Dat gebeurd volgens mij wel tijden het printen. Maar ik moet het importeren in een ander progy niet op de mac of win.

Het loopt namelijk vast op dat multiply effect.

Thanks

:finderoud:

Indesign Archief Export TIF / EPS / JPEG

(kies maar uit)

[quote:85cabb21b3="KarelWillem"]Indesign Archief Export TIF / EPS / JPEG

(kies maar uit)[/quote:85cabb21b3]

Nee dit vraag ik niet echt, ik heb het niet over export :wink:
(Misschien is mijn vraag niet helemaal duidelijk maar dit is wat ik bedoel)

Ik wil het vector object in InDesign omzetten naar een pixcel format. Ik exporteer dat uit eindelijk naar een .ps bestand om dat in een ander proggy in te lezen.

Wat dacht je van het vector object in Illustrator te hebben en dat te importeren in PhotoShop? Vandaar kan je weer alle kanten uit. Ik snap allen je volgorde niet en de keuze van je programma's maar dat kan aan mij liggen.

En toch heeft KarelWillem gelijk...

Als jij van een vector-object een pixelobject wil maken dan kun je dit het beste in Photoshop openen. De export-functie van Indesign maakt meteen een pixelformaat wanneer je het naar JPG, TIFF of PSD exporteerd.

Dank je. Dat dacht ik ook ja.

[quote:8e9492dcd5="macmickey2"]Wat dacht je van het vector object in Illustrator te hebben en dat te importeren in PhotoShop? Vandaar kan je weer alle kanten uit. Ik snap allen je volgorde niet en de keuze van je programma's maar dat kan aan mij liggen.[/quote:8e9492dcd5]

Het laat zich ook niet makelijk uitleggen, maar het moet allemaal in InDeign, en niet via een ander programma’ zoals illustrator of wat dan ook. Het is een aangeleverd file ik moet alleen een rechhoek het vector object dus met het multiply effecht omzetten naar een pixel format zodat het mixt met de onderliggende foto. Zodat het als het ware een twee pixel vlakken over elkaar staan met behoud van het multiply effect.

[quote:34b1a755c7="MacBjorn"]En toch heeft KarelWillem gelijk...

Als jij van een vector-object een pixelobject wil maken dan kun je dit het beste in Photoshop openen. De export-functie van Indesign maakt meteen een pixelformaat wanneer je het naar JPG, TIFF of PSD exporteerd.[/quote:34b1a755c7]

Nee niet in mijn geval, ik moet de rest in van het bestand in stand houden. (zie mijn antwoord)
Het laat zich niet eenvoudig uitleggen waarom ik het zo moet doen.
Ik zou anders een file van pakweg 10 a 20 of Gb krijgen en dat is niet echt meer te printen en ik moet als ik het file in postscript weer (editeerbaar) inlees moet ik een aantal objecten o.a. wat tekst iets kunnen verschuiven.

Maar waarom moet het dan in pixelformat omgezet worden? Je kunt in ID wel allerlei effecten toekennen, transparatie, dropshadows etc.

Rasteren gebeurt pas dor de printerdriver bij het afvlakken. Daar heb je niks aan.

Binnen indesign kun je dat niet doen dus

[quote:f427c29248="Deskman"]Maar waarom moet het dan in pixelformat omgezet worden?

Binnen indesign kun je dat niet doen[/quote:f427c29248]

Als het niet kan houdt het op,

Ik moet het omzetten om dat het ps bestand dat ik er van maak, stuk loop op het vector vlak (als ik het weer inlees als ps) wat een effect van multiply heeft.

[quote:29f6f6555e="Deskman"]Maar waarom moet het dan in pixelformat omgezet worden? Je kunt in ID wel allerlei effecten toekennen, transparatie, dropshadows etc.

Rasteren gebeurt pas dor de printerdriver bij het afvlakken. Daar heb je niks aan.

Binnen indesign kun je dat niet doen dus[/quote:29f6f6555e]

zie mijn uitleg.