InDesign doc samenvoegen[OPGELOST]

Zoals gewoonlijk denk je veel te weten over een pakket waar je mee werkt maar dan opeens!!!!!????? WEET JE HET NIET.

1. Is het mogelijk om 2 indesign documenten met meerdere lagen samen te voegen? :innocent:

2. Is het mogenlijk net zoals in Xpress om vaste programma instellingen te maken, zodat wanneer je document aanmaakt de instellingen altijd gelijk zijn bijv: nu start indesign als je een tekenkader aanmaakt altijd met zwarte kaderlijn. dit moet geen lijn zijn, altijd :innocent:

Wie o wie is de gelukkige.

ZIE REACTIE ONDER AAN DIT FORUM, VRAAG OOK GESTELD OP MACOSX.COM

1. shift-klik op de lagen die je wilt samenvoegen, klik op het driehoekje en kies voor het samenvoegen van de lagen.

[img:ff0332fa58]http://www.freespace.nu/files/410_1117110608.jpg[/img:ff0332fa58]

1. bij mij werkt het om je indesign zonder open document de instelling te geven die je wilt (voor- en achtergrondkleur op niets dus), indesign stoppen en opnieuw starten (misschien is dit laatste niet eens nodig hoor!) :slight_smile:

Hehe, hij bedoelt hoe je 2 aparte documenten kunt samenvoegen, als beide documenten meerdere lagen bevat ;)

Da’s trouwens iets wat ik wel zou willen weten… we zitten er hier ook
mee in de maag :slight_smile:

oops! te snel gelezen :mrgreen:

ah, volgens mij heb ik het...

je kunt de pagina’s in het pagina-palet selecteren en naar het andere document slepen. als de lagen dezelfde namen hebben voegt-ie ze samen, anders voegt-ie ze toe. kan dat zijn wat jullie zoeken?

Als je pagina's vanuit je paginapalet in een nieuw (achterliggend) document sleept blijft de laagstructuur behouden.

Van dat zwarte randje kom je af door in een document NIETS te selecteren en dan de kleuren in je kader- en vlakvulling op transparant te zetten (dat paletje linksonderin) Als voorkeruinstelleing inderdaad zonder document te openen.

Volgens mij is dat precies wat we zoeken :D

Maar ik snap 'm alleen niet…
Als je 20 pagina’s in document A hebt, en 17 in document B,
hoe kun je dan die 17 pagina’s in 1x in document A krijgen?
Ik kan in het Page/Pagina paletje nergens alle pagina’s tegelijk
verslepen volgens mij.

De pagina’s hebben hetzelfde formaat, en zijn beiden opgemaakt
in Indesign CS (alleen tekst, geen plaatjes).

Mvg,
Joram

Het slepen werkt als volgt: selecteer de pagina's van het brondocument in het paginavensterpalet (de ikonen dus) en sleep die naar het 'gewone' venster van het doeldocument. (werkt dus wat anders dan QXPress)

Wat de lagen betreft: hangt ervan af of je ‘Lagen behouden bij plakken’ aan of uit hebt staan! (Het uitklapmenu van het lagenvenster)

Ten derde: wanneer je geen document open hebt kun je font, kleur etc. instellen maar onder het menu Lay-ot - Marges en kolommen kun je instellen wat de standaard wordt voor elk nieuw document, idem met Bestand - Paginainstelling.

De oplossingen die geboden worden die kloppen en werken ook MAAR,

Als ik 2 documenten heb,
doc 1. met oost europese,
doc 2 met west europese en ik ga deze samenvoegen (let wel de layout is idem,
alleen de lagen zijn voorzien van teksten en beelden uit desbetreffende landen).

Ik krijg bij het copy maken, ook de pagina’s uit het gecopieerde bestand mee
(logisch!!!) Maar ik heb eigenlijk alleen maar de lagen nodig met de info,
als ik de 2 extra bijgekomen pagina’s eruit haal blijven de lagen wel bestaan als naam
maar de info is verdwenen.

Ik hoop dat ik het duidelijk omschrijf: Het gaat me dus eigenlijk het meest om de lagen zonder toevoeging van pagina’s. :roll:

En als je nou eens de ongewenste lagen uit zet voordat je de boel bij elkaar zet. Zorg wel dat de te importeren lagen zonodig een eigen naam hebben, evenals mee te importeren kleuren, typogrammen en zorg voor dezelfde kleurruimte.

[b:d79a23586e]Copying InDesign layers[/b:d79a23586e]

From what I understand, you have two documents which are the same except for additional languages in different layers. Hungary made a 10-language version, you made a 20-layer version with different languages. All 10 or 20 layers are on top of each other, so graphics etc. stay the same but the text changes for each language. Is this right?

Now you want to merge the two documents into one big 30-language version, with no extra pages or graphics, just extra layers on top of existing pages.

As you found out, you cannot copy a layer by itself. You copy objects on the page, and they can remember the correct layer name when you paste.

1. Make sure “Paste remembers layers” is checked in Layers palette.
  2. Open both documents, put them side by side. Document 1 is the document with layers you want put into Document 2.
  3. Unlock all layers on the document you want to copy FROM (document 1).
  4. Select All on first page spread.
  5. Switch to Document 2. Double-click on first page spread in the Pages palette (this is the DESTINATION page).
  6. Select “Paste in Place” from the Edit menu.

Now all items on the first spread from Document 1 will appear on the correct layer in Document 2. New layers will be added as needed to Document 2. (If no objects were on one particular layer, that layer is not copied.) Repeat this process for every other page spread. This will keep all layers intact in the new document 2.

If you have a lot of pages, it may be possible to write a Javascript or Applescript to make this easier.

I hope this helps.
Darryl Zurn