InDesign dubbele tekstgrootte in panel?

Hoi allemaal,

Herkent iemand dit? ik vind het nl. nogal lastig.

[img:cfd618adac]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8634[/img:cfd618adac]

Het gebeurt af en toe met copy en paste van teksten.
Je vult bij tekstgrootte bv. 10 pt in maar de werkelijke grootte is 12,7 pt. (staat er tussen haakjes achter)
Ik zou niet weten hoe ik dit moet verhelpen.

Ik ben benieuwd wat de oplossing is. Ik hoop niet te simpel :sick: :slight_smile:

Grrromit

Je plaatje is niet te zien!

Nu wel....

Dit komt wanneer je tekst in een groep verschaalt. Het was 12pt en na verschaling is het 10pt

Hoe los ik dit op?

Tekstkader selecteren en 'tekstkenmerken opnieuw schalen' of 'stel in op 100%' en je corps is weer goed. Dit zit bij het 'uitschuifmenu-bolletje' bovenin je horizontale tekstkenmerken balkje. :wink:

Is idd lastig probleem. Komt omdat je je kader kan schalen, en los daarvan de inhoud eventueel ook.

Ik stoor mij er niet aan! Je moet het gewoon even weten

Bedankt WOZ!

Het was even zoeken naar het ‘uitschuifmenu-bolletje’ :smiley: en het ‘tekstkenmerken opnieuw schalen’.
Dit krijg nl. alleen te zien als je het kader selecteert ipv tekst zelf. Maar… het is gelukt !

Grappig hoe sommige ‘kleine’ dingen je even bezig kunnen houden.

Thanks again.

Grrromit

Gelukkig maar :D (Doe het even uit mijn hoofd, want heb vakantie). Eigenlijk vind ik het een bugje. Wie wil nu 2 maten weten? Misschien is het in CS2 opgelost...

Zet het meteen uit bij voorkeuren in InDesign, dan ben je van 2 getallen af en zie je meteen enkel de ware corpsgroote (dat gedoe met reset to 100%, dat kan alleen een programmeur bedenken...) Voorkeuren - tekst - tekstkenmerken tijdens schalen aanzetten ;-)

Dat gaat niet helemaal op, Macteach. Als je nl. tekstkaders groepeert en schaalt, gebeurt het nog steeds.

Wel bedankt voor de aanwijzing, ik wist niet dat deze optie aanwezig was.

Fijne vakantie nog, WOZ.
Ik hoop niet dat je in Nederland bent gebleven. 8) :cry:

Ik liep er de hele dag met een zonnebril, 8) Frankrijk, Bordeaux, (zie ook aangepaste Hexley-avatar :wink: ) gemm. 25 graden. Erg lekker. :lol:

Nu weer terug, maandag weer beginnen… Ook wel weer zin in hoor.

@ Macteach, gebruik jij al CS2? Hoe is het daar gergeld?

>@ Macteach, gebruik jij al CS2? Hoe is het daar gergeld?

Nog steeds hetzelfde, voor gegroepeerde kaders twee getallen zoals in CS…

Grrr :nietblij: Balen.

Nou als de problemen niet groter worden! :D Wij gebruiken allemaal CS Maar houden het daar ook even bij die eeuwige update's dat breekt je op.