InDesign e.a.: Systeemfonts in fontlijst verbergen mogelijk?

Ik wil helemaal niet b.v die japanse maar ook andere systeemfonts zien in de fontlijst in InDesign (en andere programma's zoals Illustrator, Word, enz. maar InDesign vind ik het belangrijkste). Ik wil alleen de fonts zien die ik zelf geactiveerd heb. Suitcase (X1) geeft geen mogelijkheid (al) deze fonts te verbergen. Bovendien wil ik de systeemfonts niet uitschakelen, ik wil ze gewoon even niet zien...

Kan ik dit voor elkaar krijgen?

Correct me if I am wrong, maar in de laatste MacFan staat een uitgebreid artikel over fonts in OSX en hoe je die Chinese fonts kan de-activeren en zo, ook de verschillen tussen suitcase en fontagent en nog een ander programma. succes

maarten

Wat was de 'conclusie' en hoe ging dat?

Ik heb het artikel goed gelezen en mijn conclusie is dat ik het toch niet aandurf zomaar systeemfonts te verwijderen, ik leef dus maar met de extra lijst japanse fonts die ik toch nooit zal gebruiken.

Op zich kun je wel een heleboel verwijderen, maar de waarschuwing wordt gegeven dat dat bij een eventuele systeemupgrade een probleem zou kunnen geven, dus ik blijf er maar van af. Jammer.

Ik hoop dat dit bij Panther beter geregeld is.