InDesign: gratis handige plugin!!!

Ik krijg vaak correcties toegezonden in een pdf-bestand. Probleem: als ik de correctie knip en vervolgens plak in mijn InDesign-doc neemt de tekst niet de opmaakspecificaties van mijn tekstkader aan, maar het blijft de opmaak van de pdf houden. Hetzelfde gebeurt als ik knip en plak vanuit Word.

[color=red:ccaa220ffb]ERGERNIS! [/color:ccaa220ffb]

Extra handelingen waren nodig om de tekst weer keurig te formatteren zoals ik het wilde. Maar nu niet meer! toen ik op de adobe-site in het InDesign-forum zocht naar een oplossing vond ik deze: een plugin die de tekst ongeformatteerd in mijn tekstkader plakt als ik dat wil, en als ik het niet wil: ook goed, dan kan ik daar eveneens voor kiezen! Download van deze site de plugin en wees blij!

(omschrijving plugin: CtrlAttributeStrip removes the format information from the text when performing cut and paste from applications that use formatted text, e.g. Microsoft Word.)

Heb je nog andere (gratis) handige plugins of scripts voor InDesign op het web gevonden of zelf ontwikkeld, meld het hier! op deze manier helpen we elkaar :lol:

Cool, hier heb ik wat aan! (en met mij meer mensen denk ik ;))

[quote:37c108f2cf="Fried"]Heb je nog andere (gratis) handige plugins of scripts voor InDesign op het web gevonden of zelf ontwikkeld, meld het hier! op deze manier helpen we elkaar :lol:[/quote:37c108f2cf]

Ik was het beu om FileMaker Pro data “a la copy & paste” handmatig over te brengen naar en op te maken in InDesign. Ik had ook geen zin om peperdure plugins aan te schaffen, dus heb ik zelf een AppleScript Studio applicatie in elkaar gedraaid om het hele proces te automatiseren.
Het progje heeft ook geavanceerde mogelijkheden om plaatjes uit je database te verwerken. Het maakt er standaard een kopie van en kan deze zelfs “on the fly” bewerken in Photoshop alvorens de kopie in InDesign te plaatsen. Het programmaatje evenals de volledige source code is gratis verkrijgbaar op http://www.pinecode.nl

[quote:2694f33765="Fried"]Download van [url=http://www.ctrl-ps.com/dispatcher.asp?story=ctrlattributestrip]deze site[/url] de plugin en wees blij! [/quote:2694f33765]

Zo! Ik zit nu met documenten waar veel tekst in zit. De aanpassingen krijg ik binnen als .rtf en zijn rood gemarkeerd. Copy paste werkt dan niet in InDesign, want hij houdt de opmaak van het .rtf doc. aan. Met deze plugin kan ik dit klusje ongeveer 3 x zo snel doen. Echt helemaal top!