Indesign, kleuren weggooien

Werk met Indesign 2.02. en Illustrator 10. Wanneer ik Illustrator eps'en of ai bestanden welke een PMS kleur hebben importeer/plaats. komt er in het stalenpalet een kleur bij. Wanneer ik besluit om dit Illustrator bestand eruit te gooien blijft de staal staan (is normaal). Echter ik kan de staal/kleur niet weggooien of aanpassen.

[quote:2d905cfae0="Hans59"]… Echter ik kan de staal/kleur niet weggooien of aanpassen.[/quote:2d905cfae0] Hier met de CS versie kan ik gewoon de staal weggooien. Wellicht upgraden? :P

Wil het ook niet met "selecteer ongebruikte"?!

Nee gaat ook niet met 'selekteer ongebruikte.

Zal waarschijnlijk naar CS moeten

Ps nieuwe stalen erin zetten en daarna verwijderen gaat prima

Al vanaf 1.0 problematisch.

Dit is een workaround… In het Engels want het komt van de Adobe InDesign newsgroup.

1. Create a new document.

2. In that document, create a process color but give it the same name as your spot color that you want to remove from the reluctant document.

3. Make a book consisting only of the two documents.

4. Use synchronization, choosing colors only (I’ve not done this so I’m hazy on the details).

5. Synchronize the colors.

6. Now you should be able to delete the color in the previously reluctant document.

Er is een techdoc over dit probleem: http://www.adobe.com/support/techdocs/1e3ee.htm

Het probleem komt na 2.0.2 zeer zelden voor, maar ik heb het helaas een of twee keer ook in CS gezien

Pakos workaround werkt, maar soms is dit makkelijker, ook voor eventueel korrupte bestanden:

In InDesign CS kun je als InDesign Interchange bestand exporteren, weer openen in InDesign, en dat gooit vaak onnodige informatie eruit… Het kan dus ook zo zijn dat na dit te doen je de staal wel weg kunt gooien.