Indesign kleurverloop naar transparant

Het is misschien onbeleefd om nog een vraag te stellen, maar ik loop tegen het volgende aan:

Is het mogelijk om een verloop van bijvoorbeeld donkerblauw, naar ’ niks’ te gaan. ( 0%)
Van 100 % donkerblauw naar wit (papier), kan wel maar er liggen nog objecten onder die zichtbaar moeten blijven. De optie ‘geen’ en ’ papier’ vanuit de stalen naar het verlooppalet slepen werkt niet.

met transparantie kom je een stuk verder, gewoon een verloop maken naar wit en op multiply (transparantiepallet) zetten daarbij kan je nog een percentage van transparantie instellen...

Welkom! Vragen? Het forum is ervoor! Misschien heb je hier iets aan :

De 10 geboden van werken met PDF (én InDesign)
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16996&highlight=pdf+transparantie+indesign

Of deze: InDesign CS: "With power comes responsibility" http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18375&highlight=pdf+transparantie+indesign

je zou natuurlijk ook gewoon je verloop op "Overdruk" kunnen zetten. Wanneer je dan in de "Overdruk Preview" of in de "Seperations Preview" kijkt, en dit is natuurlijk dan ook je eindresultaat, zul je zien dat alles wat er onder staat gewoon zichtbaar is, ook in je "drukwerk" straks. Omzeil je misschien de "Transparantie problemen", alhoewel ik daar helemaal geen problemen mee heb???

[quote:45eefced74]alhoewel ik daar helemaal geen problemen mee heb???[/quote:45eefced74]

Nee, die openbaren zich ook altijd pas bij de drukker… :lol: :lol:

[quote:406d51c759="WOZ"][quote:406d51c759]alhoewel ik daar helemaal geen problemen mee heb???[/quote:406d51c759]

Nee, die openbaren zich ook altijd pas bij de drukker… :lol: :lol:[/quote:406d51c759]

Niet als je het via een “goede” lithograaf laat doen!!
We kennen elkaar nog wel, marco.

Ha, Hans? :lol: :lol: [offtopic] Had ik jou al verteld dat ik ga verkassen naar een ander bureau? Ben jij ondertussen "klaar" met die trage drukker? Binnenkort kan ik er niet meer naar toe bellen, zie je... Waar ik heen ga wordt veel packaging gedaan. Zal eens uitvissen via welke lithograaf ok? [/offtopic]