InDesign Magazine

Gisteravond heb ik het gratis proefnummer van [url=http://www.indesignmag.com/idm/home.html]InDesign Magazine[/url] mogen downloaden; het ligt in de bedoeling dat dit 6 maal in het jaar in PDF-formaat verschijnt. Echt goedkoop is het niet, als je je nu abonneert krijg je iets van $20 korting zodat je nu 'maar' $59 kwijt bent. Op zich vind ik het geen slecht idee om het via het net te publiceren, scheelt verzendkosten, de redactie kan zich toespitsen op een internationaal publiek. Maar mijn God, wat is het lelijk vormgegeven! Er is gretig gebruik gemaakt van het Blackoak font, echt niet om aan te zien, of je moet echt een western-fan zijn... Ruim 25% van de 46 pagina's bestaat uit advertenties en advertorials... Bekende namen onder de schrijvers: David Blatner, Sandee Cohen en Martin Olav Kvern, dat wel; maar eerlijk gezegd vind ik dit magazine een te duur en te lelijk product. De informatie vind je na enig zoeken op het web. Toegevoegde waarde, interessante vormgeving, heeft het beslist niet.

Balen! Gemiste kans, adobe! Laat ons het downen, da's pas goede publicity. Zet het pdfje desnoods op slot ofzo... (Erg veel reclame is normaal in de US of A)

Het eerste nummer is gratis te downloaden, eventjes email-adres invullen. Het is geen uitgave van Adobe overigens. Niks tegen advertenties, wel tegen een te hoge prijs voor wanontwerp :cry:

Wow! Zelfs voor amerikaanse typografie lelijk. Ontworpen om op het scherm te bekijken met al die schreeuwende kleuren en corps a la de Telegraaf koppen. Niet fraai nee, wel inhoudelijk aardig om te lezen (vernis tip bv - alhoewel ook wel een open deur, had graag iets meer over de densiteit en dekkend instellingen gelezen voor metaalsteun of vernissen en trapping etc...)

Inderaad geen fraaie vormgeving :(, maar behalve de vorm is ook de inhoud van slechte kwaliteit. :cry: De behandelde onderwerpen zijn zelfs voor beginnende InDesigners erg basic. :x

Kent iemand een goede InDesign UserGroup—eentje waar echt waardevolle tips te vinden zijn? :roll:

[quote:290fbf3f17="Wokie"]Inderaad geen fraaie vormgeving :(, maar behalve de vorm is ook de inhoud van slechte kwaliteit. :cry: De behandelde onderwerpen zijn zelfs voor beginnende InDesigners erg basic. :x

Kent iemand een goede InDesign UserGroup—eentje waar echt waardevolle tips te vinden zijn? :roll:[/quote:290fbf3f17]

Snuffel eens wat met de zoekfunctie in de forums van MacOSX.nl, welkom :slight_smile:

http://www.indesignusergroup.com/

http://www.blueworld.com/blueworld/lists/indesign.html

InDesign Talk is an email list for discussion on topics related to the InDesign product from Adobe Systems. This list is owned and maintained by Blue World Communications as a service to the InDesign community.
(Vaak oeverloos gezwets, maar toch wel leuk)

Verder heb je nog forums bij macworld.com en macdesignonline.com, ook niet echt wat je zoekt als je het mij vraagt; dan zou ik toch eerder aan een boek als “Real World InDesign” van David Blatner en Olav Martin Kvern denken…

Hee bedankt voor de link!

Er is geloof ik aardig wat kritiek losgekomen kwa typografie, layout, navigatie (vond zelf het portrait formaat en geen bookmarks nogal knullig) ed, en ik heb wel de indruk dat het in de komende nummers al verbeteren.

Wordt alleen lastig om dat na te gaan, omdat het dan niet meer gratis is 8)

henk

[quote:40870bc090="AdobeHenk"]Er is geloof ik aardig wat kritiek losgekomen kwa typografie, layout, navigatie (vond zelf het portrait formaat en geen bookmarks nogal knullig) ed, en ik heb wel de indruk dat het in de komende nummers al verbeteren.

Wordt alleen lastig om dat na te gaan, omdat het dan niet meer gratis is 8)

henk[/quote:40870bc090]

Waaronder die van mij in indesign@lists.blueworld.com :slight_smile:

My first impression when I saw the InDesign Magazine was: „They can’t be serious!”
I’m not writing about the content, I have to read that in the next few days. It’s the design, ehm, the lack of proper design.
The thought of publishing a magazine in PDF format for an international target group made sense to me but I was baffled when I saw the heavy use of the Blackoak, which would have been the right choice for a magazine for American cattle-breeders.
But for goodness’ sake, InDesign is a tool for graphic designers! This magazine seems to have the intention to put as much as possible disturbing elements, typefaces into one page, denying the art of omitting. In too much articles the lines are way too long.
In short: I felt offended, in spite of the gesture of this free trial edition. When I add the fact that more than 25% of the 46 pages are ads; the price is far too high.
A magazine should have an added value, innovative and inspiring design for instance. InDesign Magazine doesn’t offer that added value.
Names like David Blatner, Sandee Cohen and Olav Martin Kvern deserve better.

Ik ga natuurlijk niet wachten op een mogelijke kwaliteitsverbetering :?

Jammer, ook een product als InDesign verdient beter.

Hmm, mooi of niet - het is toch redelijk gangbaar [i:058eb669fc]contemporary[/i:058eb669fc] Amerikaans tijdschrift design? Zoals we dat kennen van de Macworld (US), Publish (US) e.d.? De Western fonts zijn daar ook een onderdeel van, die zie je heel veel terug: van Rolling Stone tot het werk van David Carson. Maar het is inderdaad een zeer lichtvaardige en commerciële lay-out, zelfs in dit genre.

Blatner en Kvern hebben m.i. beter werk afgeleverd met Real World InDesign CS. Al zal dat boek ook geen vormgevingsprijs winnen.