Indesign meerdere pagina's naast elkaar

Ik ben bezig met een drieluik foldertje, alleen nu ontbreek naar mijn inzien de mogelijkheid om meer dan twee pagina's naast elkaar te plaatsen.

De help-functie in Indesign geeft alleen aan dat de pagina’s per twee geschikt kunnen worden.

BTW. Ik ben onlangs overgestapt van 7 jaar Windows+ Quark en nu naar Mac OS X naar Indesign, en voor beiden geldt: nooit meer terug. Verder nog de groetjes aan iedereen hier, t is mijn eerste post, maar ik heb al veel tips van het forum gevonden.

In je paginapaletje, 'allow pages to shuffle' uitzetten, en dan slepen maar met die miniatuurtjes...

[img:48cf22d0d0]http://www.nielsjonas.demon.nl/Resources/afbeelding2.jpeg[/img:48cf22d0d0]

En welkom bij de club :slight_smile:

Merci, dat was het. Mijn dank is groot !

( Hoe kom ik aan dat Belgische vlaggetje ?, Ik woon en werk dan wel in Belgie (Gent + W-VL ) maar dat wil niet zeggen dat ik een Belg ben ! )

Oranje boven !

Het IP adres waar je van werkt (post) is kennelijk in B gelocaliseerd. We houden je in de gaten ;-)

Hoe dan ook: welkom

[quote:806e85a8fb="Deskman"]Het IP adres waar je van werkt (post) is kennelijk in B gelocaliseerd. We houden je in de gaten ;-)[/quote:806e85a8fb]

Dan zitten ze er toch naast bij mij - zo slim is’t nou ook weer niet :lol:

En wat doe ik als ik alle pagina's onder elkaar wil zetten? Door 'allow pages to shuffle' lukt het wel, maar ik blijf linker en rechter pagina's houden.

Ik wil graag alle pagina’s onder elkaar, dus bv alleen maar rechter pagina’s… :slight_smile:

[quote:d75e1013c0="Rat"]En wat doe ik als ik alle pagina's onder elkaar wil zetten? Door 'allow pages to shuffle' lukt het wel, maar ik blijf linker en rechter pagina's houden.

Ik wil graag alle pagina’s onder elkaar, dus bv alleen maar rechter pagina’s… :)[/quote:d75e1013c0]

Document Setup: Facing Pages uitgevinkt.

Paginapaletje: Palette Options, Pages Show Vertically

Bedankt! :)

[quote:c32b89f846="dada1958"]In je paginapaletje, 'allow pages to shuffle' uitzetten, en dan slepen maar met die miniatuurtjes...

[img:c32b89f846]http://www.nielsjonas.demon.nl/Resources/afbeelding2.jpeg[/img:c32b89f846]

En welkom bij de club :)[/quote:c32b89f846]

Hmm ‘volgorde van pagina’s wijzigen toestaan’ is het in het nederlands. Maar dan willen bij mij de pagina’s nog niet zoals in je voorbeeld naast elkaar… Gewoon een pagina 4 oppakken het picto’tje naast bv pagina 3 zetten zou het moeten zijn nietwaar?

Eehh... bij mij stonden ze alle drie aaneen op m'n schermpje en ik heb nog geen klachten van OP ontvangen dat het niet werkt :innocent: Maar nu je het zegt, toen ik met ID 1 eens een 2x gevouwen A4 flyer maakte had ik Allow to Shuffle Pages wel aanstaan. Gisteren ging ik even met ID CS spelen en toen kreeg ik die miniatuurtjes in het paletje met geen mogelijkheid met z'n drietjes naast elkaar met dat item aangevinkt. Nu lukt het wel :?

't is vreemd. Maar ik hou er toch niet zo van om het niet op deze manier te doen...

Alleen jammer dat je op deze manier niet een pagina (die je naar binnen vouwt) korter kan maken. Als ik zoiets opmaak en ik wil dat het gevouwen foldertje 99 x 210 wordt dan maak ik een document aan van 295 x 210 (99 + 99 + 97). De binnenpagina is dan 2mm korter. Met hulplijnen op 99/198 en 97/196 voor de andere kant kom je een heel eind. Eerst natuurlijk overleggen met je afwerker/drukker om te horen hoeveel er van de binnenpagina af moet.

Dat kan prima. Maar waarom niet gewoon 100+100+97? Kán niet fout gaan.

Ik bedoelde dat de meeste mensen een document van 100 x210 aanmaken en dan drie pagina's naast elkaar zetten.

Oh... :sealed:

Kun je niet beter met één pagina werken en zelf de vouwlijnen zetten? Kun je ook veel beter rekening houden met het feit dat de naar binnen gevouwen zijde iets smaller moet zijn. Is toch nergens voor nodig om een drieluik ook uit drie aparte pagina's te maken?

Zo doe ik het in ieder geval altijd. Of is het toch handiger drie aparte pagina’s naast elkaar te zetten?