Indesign; onzichbare hulplijnen magnetisch maken

Als je magnetische hulplijnen gebruikt in Indesign werken deze alleen als ze zichbaar zijn.

Hoe kan ik de hulplijnen magnetisch maken als ze niet worden vertoond (zoals dat in Quark werkt)

Ik zou zo niet weten hoe dat kan, maar kun je niet veel beter op coördinaat werken? Zie het transformatie paletje.

Voor zover ik weet kan dat niet in InDesign (v 2.0.2). Het kan wel met het Document Grid, dat blijft magnetisch als het onzichtbaar is.

Ik gebruik meestal de align-mogelijkheden als ik frames recht naast- of onder elkaar wil zetten, eventueel samen met de coördinaten in het Transform-palet.

Eindelijk, ik ben een "Trouwe Gebruiker" geworden, dankzij die vorige posting! :D :D :D

[quote:22d1b76e50="WOZ"]Ik zou zo niet weten hoe dat kan, maar kun je niet veel beter op coördinaat werken? Zie het transformatie paletje.[/quote:22d1b76e50]

Met het slepen van text- en illustratie kaders is het erg gemakkelijk om een ‘magneetje’ te hebben. Coördinaten zijn nauwkeurig, maar volgens mij een extra handeling.

is het dan een bezwaar dat de hulplijnen zichtbaar zijn ?

Tijdens de opmaak is het vaak prettig om een 'schoon' beeld te hebben. Opmaken is dan erg lastig als je geen hulplijnen hebt.

Ik schakel nu veel tussen die twee modi, teveel naar mijn zin, dus ik dacht ik gooi eens een balletje op.

Je hebt de mogelijkheid om hulplijnen alleen bij bepaalde percentages inzoomen zichtbaar te maken! Ik denk dat het in de help-functie wordt uitgelegd. Dus je kan bijvoorbeeld inzoomen tot 800% en dan de hulplijn zien en dan bij 400% weer weglaten. Verder kan je natuurlijk ook met een grid werken. Ik schakel meester met de 'w' toets tussen een schone weergave en de werk-weergave.

Alle hulplijnen blijven magnetisch (in CS) zichtbaar of onzichtbaar.

Maar vind je het beeld rommelig? Dan heb je de W nog niet ontdekt.
Je zet je hulplijnen allemaal aan en als je even een overzicht wilt hebben tik je op de W (behalve in texttool modus) en je krijfgt een keurig schoon beeld, zonder afloop etc.

Ook kun je je hulplijnen naar de achtergrond verbannen

Hebbes! Thanx allemaal. De W van wonder lost het allemaal op, dat werkt inderdaad handig! Gauw weer aan het werk.