Indesign opent zodra ik klik op het Mail-knopje in MSN

Hallo,

Sinds vandaag heb ik Adobe Indesign op m’n computer staan. Sindsdien opent het programma echter telkens wanneer ik op het Mail-knopje van MSN Messenger druk (in plaats van dat het naar m’n inbox gaat).

Iemand ideeën?

Groeten, Wilfred

[quote:c3bdd8806a="wilfred"]Hallo,

Sinds vandaag heb ik Adobe Indesign op m’n computer staan. Sindsdien opent het programma echter telkens wanneer ik op het Mail-knopje van MSN Messenger druk (in plaats van dat het naar m’n inbox gaat).

Iemand ideeën?

Groeten, Wilfred[/quote:c3bdd8806a]

waarschijnlijk staat indesign ingesteld als je standaard internet programma (beetje vreemd maarja :P) moet je even in de instellingen van safari veranderen: bij algemeen en dan bij standaardwebbrowser safari instellen (ik ga er van uit dat je IE niet meer gebruikt :P, anders dit bij IE instellingen doen)

[quote:4ecfa32a64="wilfred"]Hallo,

Iemand ideeën?

Groeten, Wilfred[/quote:4ecfa32a64]
Je bent niet de enige. Onder OS X 10.2 kon je in de systeeminstellingen je standaard browser en email instellen.In OS X 10.3 doe je dit in de instellingen van mail en safari zelf.MSN Messenger is bij deze wijziging compleet het noorden kwijt en is dringend aan een jaguar update toe!

De oplossing die bij mij werkte is
-ga naar de finder -> go menu -> go to folder
-in de dialoog die verschijnt vul het volgende in /private/tmp/501/TemporaryItems
-een venster met de folder verschijnt
-zorg dat Indesign CS niet draait om je meer tijd te geven
-open MSN Messenger en klik op het mail icoon
-een file met naam msmsgrtemp verschijnt in de TemporaryItems folder.Het tweede deel van de naam kan bestaan uit een willekeurige reeks van cijfers en letters bv msmsgrtemp 0fff8ed8.html
-Nu moet je snel zijn want de file wordt heel snel automatisch verwijderd
vraag informatie over deze file op door naar file -> get info te gaan
-Vervolgens ga je naar “open with” kies safari van het menu en druk vervolgens op “change all”
-Sluit Indesign CS en als alles goed is gegaan zou safari terug moeten openen wanneer je op het mail icoon in messenger klikt

Dat zijn nog eens tips! Thanks a lot! (ik had hetzelfde probleem)

He,

Heel erg bedankt voor jullie tips! Ik heb er nu geen last meer van. Overigens niet echt een Mac-vriendelijke oplossing :P. Nu ben ik niet bang van wat Terminal-werk maar ik kan me toch voorstellen dat menig leek die bang is van dit soort vreemde bestandsnamen dit niet zo prettig zou vinden :).

Groeten, Wilfred

Bedankt, had het zelfde probleem. Nu niet meer :D :D :D

[quote:4c43e3c599="wilfred"]He,

Heel erg bedankt voor jullie tips! Ik heb er nu geen last meer van. Overigens niet echt een Mac-vriendelijke oplossing :P. Nu ben ik niet bang van wat Terminal-werk maar ik kan me toch voorstellen dat menig leek die bang is van dit soort vreemde bestandsnamen dit niet zo prettig zou vinden :).

Groeten, Wilfred[/quote:4c43e3c599]
Tot microschoft met een update komt aandraven zullen we ons zo moeten behelpen vrees ik.

[quote:a248ee15ea="Yves"][quote:a248ee15ea="wilfred"]He,

Groeten, Wilfred[/quote:a248ee15ea]
Tot microschoft met een update komt aandraven zullen we ons zo moeten behelpen vrees ik.[/quote:a248ee15ea]

of je gebruikt gewoon Proteus (zoek maar even op macupdate.com)

[quote:a702abf18a="Yves"] Je bent niet de enige. Onder OS X 10.2 kon je in de systeeminstellingen je standaard browser en email instellen.In OS X 10.3 doe je dit in de instellingen van mail en safari zelf.MSN Messenger is bij deze wijziging compleet het noorden kwijt en is dringend aan een jaguar update toe!

De oplossing die bij mij werkte is
-ga naar de finder -> go menu -> go to folder
-in de dialoog die verschijnt vul het volgende in /private/tmp/501/TemporaryItems
-een venster met de folder verschijnt
-zorg dat Indesign CS niet draait om je meer tijd te geven
-open MSN Messenger en klik op het mail icoon
-een file met naam msmsgrtemp verschijnt in de TemporaryItems folder.Het tweede deel van de naam kan bestaan uit een willekeurige reeks van cijfers en letters bv msmsgrtemp 0fff8ed8.html
-Nu moet je snel zijn want de file wordt heel snel automatisch verwijderd
vraag informatie over deze file op door naar file -> get info te gaan
-Vervolgens ga je naar “open with” kies safari van het menu en druk vervolgens op “change all”
-Sluit Indesign CS en als alles goed is gegaan zou safari terug moeten openen wanneer je op het mail icoon in messenger klikt[/quote:a702abf18a]

Had dit probleem net ook. Heb jouw oplossing toegepast (met veel schrik om in de Terminal te prusten) en 't is gelukt. Doe dat toch niet zo graag, die Terminal bezorgt me een naar gevoel. Maar eind goed alles goed :smiley: Dankjewel!