InDesign reageert niet...

Ik werk sinds kort op een Quad met OS 10.4.4. En daar is nu een probleem opgedoken. Sinds kort gebeurt het vaak dat een programma (vooral InDesign CS1) NIET REAGEERT. Deze melding verschijnt ook in het venstertje om programma's geforceerd te stoppen. Het programma dat niet reageert is ook in rood aangeduid. Het enige wat ik kan doen is het stoppen forceren en heropenen. Wat op zich geen ramp is, maar ik zou graag weten hoe het komt dat het programma niet reageert. Is hier iets aan te doen? Kan dit probleem vermeden worden?

...wat dacht je van dit bericht in het juiste forum te plaatsen??? (beeldbewerking bijvoorbeeld...)

In dit forum “Het OS” alleen vragen over het besturingssysteem…

Ik denk dat je een te snelle Mac hebt :P

Nu even serieus:
Heb je de voorkeuren en de .plist al proberen te verwijderen?

het probleem kan vanalles zijn, heb je indesign al opnieuw geinstalleerd? Meestal lost dit de meeste problemen direct op. Eerst Indesign verwijderen van je systeem, daarna opnieuw installeren. Wellicht meer tips maccers?

Lezen jongens! Het gebeurt met meer programma's, dus niet alleen (maar wel vaak) met Indesign CS.

@Zerk: dit heeft toch geen ene moer met beeldbewerking te maken?

Het hulpprogramma 'console' open zetten en even in het scherm kijken wat daar als laatste staat als er weer een app gecrasht is. Het is soms wat lastig leesbaar, maar het geeft vaak wel een hint waar je het moet zoeken. Ik kan me niet voorstellen dat opnieuw installeren een oplossing is.

Het kan aan geheugen liggen dat niet lekker loopt op je snelle mac.

Aan de reacties te merken is mijn probleem een alleenstaand geval. Nu moet ik wel ongerust worden. Ik ga toch nog eerst verder op onderzoek vooraleer ik programma's ga herinstalleren. Bedankt voor de reacties en tips.