[Indesign] Toetscomb. voor het kopiëren van alineaspecs.?

In Quark is er een toetscombinatie voor het kopiëren van alineaspecificaties. 'Kopieer specificaties naar geselecteerde alinea’s in tekstketen'.

Option+Shift+klik.

Is hier ook een Indesign optie voor?
(dus náást het gebruik van alineastijlen-menu)

Alvast bedankt.

kun je dat niet met je pipet?

de tekst selecteren die gewijzigd moet worden, pipetje selecteren > ‘brontekst’ aanklikken en vervolgens met het ‘geladen’ pipet de andere teksten selecteren en zo wijzigen?

weet niet 100% zeker welke info zo meegenomen wordt, maar volgens mij kom je een eind op deze manier :slight_smile:

Het is nog 10x mooier: dubbelklik eens op het pipet en zie wat je allemaal wel en niet mee wil, kan en mag kopieëren

dubbelklikken op de pipet tool laat je toe om in te stellen welke eigenschappen worden overgenomen

en hier zitten de alineainstellingen tussen.

– deskman is me net voor –

Klopt zo kan het ook. :) Maar het gaat écht om de toetscombinatie. Zo werkt het in de praktijk het snelst en scheelt het een hoop muisbewegingen/klikken.

sorry, kan je niets zo 1-2-3 aan een toetsencombi helpen, maar ik ben wel weer een stuk wijzer met dat dubbelklikken! :mrgreen:

er is hier al eens een topic over geweest van wasfrans met dezelfde vraag. kan hem niet meer vinden wel [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=521672&highlight=alinea+indesign#521672] deze [/url]

Oh, dat bedoel je! [option] [ctrl] indrukken en hopla...

Je geeft dan in principe alles mee dat in de tekst was gestyled en in de pipetvoorkeyren was aangevinkt.