Indesign verspringende selectiekaders

Ik heb al geruimetijd last van verspringende selectiekaders binnen Indesign. Wanneer ik een nieuw document opzet en ik iets vanuit illustrator (voornamelijk) importeer in indesign dan verspringen alle selectiekaders met ± 1cm naar beneden.

Dit gebeurt wanneer ik op de hoogste resolutie mijn opmaak bekijk.

Ik kom dit probleem steeds vaker tegen.

heeft iemand een oplossing?

Eric

hey

ff de zoekfunctie gebruiken.
Maar, nee is meestal niet op te lossen, bugje in ID.
Het schijnt iets met fonts te maken te hebben.
Ik heb het hier ook, 15 werrkstations, maar soms werkt het wel gewoon.

greetzz

ik heb dit probleem nu al erg vaak, ik vraag me af of adobe dit al weet en of ze er iets tegen hebben... een update ofzo.

Wordt er een beetje naar van. Alles naar een nieuw document kopieren werkt meestal wel (even)

Heb je de Auto-activation plugin van Suitcase soms in je plugin map staan? Zo ja, gooi die eruit. Die zorgde bij mij voor verspringende kaders of slechte beeldschermopbouw. Nadeel is dat je Indesign opnieuw moet opstarten als je fonts opent in Suitcase. Maar op een beetje snelle machine is dat zo gebeurd.

Heb direct die plugin gewist... heb het sowieso niet op suitcase... ben benieuwd of dit werkt...

Thanx

maareh, ja adobe weet dit Is erg veel aandacht op hun forums aan geschonken

(was ff vergeten dat het die shootcase plugin was)

in cs2 is het opgelost, maar daar heb je nu nix aan

greetzz

heeft niets met suitcase te maken,

de bug zit in ID en heeft te maken met de rulers.

Ik werk hier met versie 3.0.1 en heb er geen last van. Kennisen van me (freelancers) hebben het ooit elders aan de hand gehad. Bekend probleempje dus wat niet iedereen overkomt.

groetjes.

Leg me dan eens uit waarom ik er geen last meer van heb vanaf het moment dat die plugin eruit is? Ja, misschien ligt het wel aan indesign, maar de oplossing is om die plugin eruit te gooien.

Geen idee (ik had trouwens je mailtje over het hoofd gezien)

Ik moet zeggen dat ik hier geen problemen met suitcase heb en inderdaad, na een installatie van suitcase smijt ik ook altijd die auto-activationtroep uit het systeem. Toevallig heb ik het rulerprobleem vorige week nog gehoord van een collega, maar ik weet uiteraard niet hoe dat systeem geconfigureerd is. Adobe is echter wel op de hoogte van het probleem. Blijkbaar is het een CS probleem maar komt het pas te voorschijn in combinatie met Suitcase.

groeten

Had er net nog last van, na het uitzetten van de linealen was alles weer zoals het moet zijn!