Indesign vraag : afbeeldingen schalen

Ik zit hier één en ander te maken met Indesign, en ik vraag me het volgende af : hoe kan je een gaplaatste foto schalen, dus het kader en de inhoud ineens, liefst nog met de muis? Is daar een shortcut voor?

Bedankt

Alt+Cmd+Shift en dan verschalen met de muis (slepen).

Voor gitaristen: E akkoord op je toetsenbord :nerd:

Bedankt

Een alternatieve manier is om "auto-fit" aan te zetten en dan het kader te vergroten of verkleinen.

Dr. Maddox:
Cmd + shift is genoeg!

Help! Ik heb de nieuwe indesign geïnstalleerd en kan niet meer proportioneel schalen. Ook in de voorkeuren (algemeen) is niks mogelijk.

Hoe kan ik in Indesign proportioneel schalen? (Shift en dergelijke werkt niet meer)

Hoe kan ik in Indesign proportioneel schalen? (Shift en dergelijke werkt niet meer)
Hier ook net voor de tweede keer dit probleem. Bij mij hielp alleen een herstart van het systeem. Alleen Indesign afsluiten en opnieuw openen bood geen soelaas. Het blijft allemaal erg buggy dat Adobe.

Sterker nog, de volgende combinatie’s werken ook niet meer:

Shift: meerdere objecten selecteren

Shift slepen: horizontaal / verticaal vastzetten

Command + option + slepen: dupliceren bij verplaatsen

Ik ben een jaartje er uit geweest en Indesign lijkt veel toetsencombinatie’s op de kop te hebben gegooid. Of is er iets anders aan de hand?

<p class="cite">olbo op 4 maart 2021 om 09:34</p> Sterker nog, de volgende combinatie’s werken ook niet meer:

Shift: meerdere objecten selecteren

Shift slepen: horizontaal / verticaal vastzetten

Command + option + slepen: dupliceren bij verplaatsen

Ik ben een jaartje er uit geweest en Indesign lijkt veel toetsencombinatie’s op de kop te hebben gegooid. Of is er iets anders aan de hand?

Zo ernstig is het bij mij dan weet niet, dat werkt naar behoren. Wel met regelmaat een crash. Ik had de hoop dat dit met Big Sur tot de verleden tijd zou horen maar dat is helaas niet het geval.