Indesign-vraagje

Ik maak in InDesign een zwart-wit brochure, maar die wordt later ingekleurd om in beperkte kleurenoplage te worden gedrukt. Het zou handig zijn om, naarmate de zw-w brochure groeit, het deel dat al klaar is in te kleuren en zo weg te schrijven. Mijn vraag is nu: hoe link je beide bestanden zodat, als ik bijvoeg in de zwart-wit brochure, dit ook automatisch (zij het in zwart-wit) in het kleurenbestand terecht komt en ik niet meer moet knippen en plakken. Alvast bedankt voor de tips.

Misschien kun je beide bestanden apart houden, en op het moment dat het naar de dukker moet, de pdf's samenvoegen met Acrobat.

als de de kleurenversie op een aparte laag zet is je probleem opgelost lijkt me...

[quote:f8a4abade4="ohho"]als de de kleurenversie op een aparte laag zet is je probleem opgelost lijkt me...[/quote:f8a4abade4]

Dit lukt me niet. Hoe zou jij het dan concreet oplossen met een aparte layer?

die delen die in eerste instantie in zw-w opgemaakt worden (en voor de kleurenversie aangepast dienen te worden) dupliceren op een aparte laag zodat de stand van de diverse onderdelen gelijk is. Zo heb je tenminste maar 1 opmaak en krijg je geen problemen als er bijvoorbeeld nog een correctieronde is (of zoals je zegt de opmaak nog niet helemaal af is). Bij het maken van de drukwerk-pdf zet je gewoon de kleur-laag tijdelijk uit en je maakt je zw-w pdf.

Ok, dit is het proberen zeker waard. Dankjewel voor de hulp.