Indesign wordt erg traag als Server is gemount

Het werken in Indesign, werd bij mij erg langzaam. Niet zozeer het importeren van plaatjes (wat je zou verwachten) maar gewoon textje corrigeren en scrollen. Toen ik me bedacht de servers te unmounten op mijn Machine (G5 met Panther) was de situatie weer normaal.

Nou wil ik graag dat het ook werkt als de servers gemount zijn, want ik heb al mijn images in een centrale map zitten. Wellicht dat daar dan ook de kneep zit, maar hoe kan ik dit probleem aanpakken?

Volgens mij maakt inDesign een cachebestand aan in dezelfde folder als waar het inDesign bestand staat waar je in aan het werken bent. Als dit bestand op de server staat is het niet zo vreemd dat inDesign langzamer werkt.

Mijn Indesign document heb ik op mijn locale harde schijf. Alleen de scans haal ik van de server.

Ik werk ook vanaf de server. Daar staan ook de lokale files. Nooit geen problemen en ik zit nog op een oude G4. Mijn collega op de G5 heeft ook geen problemen. De server is een G4 Panther. Het moet ergens anders aan liggen, denk ik.

Heb je de rechten en permissies al eens gerepareerd? Welke InDesign gebruik je? ID 2 gaf me dit probleem wel eens. Met name bij omgezette Xpress 4 files. In ID3 geen vuiltje aan de zon.

Indesign CS. Permissies heb nog niet hersteld. Ik zocht waar ik dat moest doen, kun je me dat vertellen? Wel indexeer ik regelmatig mijn schijven. Is er ook nog iets met een log bestand? Als we dan toch bezig zijn...

map applications, hulpprgramma's Disk Utility daar kun je de permissies checken en evt repareren.

Ok thanks, kan er nog iets mis gaan? Ik bedoel moet ik alles eerst backuppen?

Backuppen kan natuurlijk nooit kwaad, het repareren van permissies zorgt er juist voor dat er geen dingen op de computer misgaan. Misschien een kromme vergelijking maar, ik vergelijk het repareren van bevoegdheden onder OS X met het bureaublad opnieuw opbouwen onder os 9. Regelmatig doen en het houdt je computer goed draaiende. Altijd voor en na updates (systeem en software) repareer ik de permissies.