indexeren gaat maar door

Mijn powerbook g4 1,67 ghz blijft maar indexeren en daardoor kan ik spotlight niet gebruiken De computer is van een oudere powerbook gekopieert maar op die oude computer stond ook 10.4

Het is af en toe zo dat die zegt dat die klaar is maar een halfe minuut later gaat die weer verder met indexeren heel vaag maar erg irritand probleem

Zal het helpen door de computer opnieuw te instaleren ???
Of zijn er nog andere ideen?

heb je het os van een andere pc gecopieerd ? ik begrijp het niet compleet Of heb je de installatie dvd/cd van een oudere gebruikt ?

als je er nog niks op hebt staan kun je es kijken wat een herinstallatie van het os doet.

yeb ik zou eens herinstalleren, upgrade ofzo of clean dat moet jij zien

Er is een programma onder hulp programma's (Migratie-assistent) dat je helpt je oude user te copieren naar je nieuwe... en dat had ik gedaan maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft...

[quote:aa230ea144="benj1989"]yeb ik zou eens herinstalleren, upgrade ofzo of clean dat moet jij zien[/quote:aa230ea144]

upgraden ??? ik dacht dat er nog geen nieuwe update na 10.4 is :?

[quote:11619f2c7f="MacThijn"][quote:11619f2c7f="benj1989"]yeb ik zou eens herinstalleren, upgrade ofzo of clean dat moet jij zien[/quote:11619f2c7f]

upgraden ??? ik dacht dat er nog geen nieuwe update na 10.4 is :?[/quote:11619f2c7f]

Hij bedoelt opnieuw de upgrade doen vanaf 10.3.? naar 10.4, of een clean install.

even de spotlight indexering info verwijderen en je macje rebooten.

Dan zou ie et moeten doen (na herindexering uiteraard)

[code:1:938f76e6a7]
cd /
ls -al (der zou een map .Spotlight-V100 moeten staan, deze moet weg)
sudo rm -Rf .Spotlight-V100
(voer admin wachtwoord in en druk op enter)
[/code:1:938f76e6a7]

Ik had hetzelfde probleem. Het duurde een paar dagen (!!!) en toen was hij uit zichzelf klaar met indexeren. Geen idee waarom het zolang duurde. Quicksilver G4 met 867 MHz is niet zo snel natuurlijk.....

op nieuw instaleren heeft geen zin gehad :s nog meer ideeen?