Infeneongeheugen in Mac Mini

heeft er iemand goede of slechte ervaringen met het Infineon-sdRam geheugen: DDR / PC 333 - 1024MB * 184 Pin * PC 2700 / 333 MHz * non-ECC * CL3 (kostprijs nieuw: 69 EUR) is dat in een mac mini te vertrouwen?

Het zou moeten werken. Zelf heb ik een GEIL 1 GB PC3200 latje in mijn mini zitten. Ook CL3. Snel zat.

Let wel even op de grootte van het kaartje. Sommige fabrikanten vinden het leuk om zo’n kaartje hoger te maken dan normaal en dat past niet in de mini.

@ Len bedankt voor de tip - aan de hoogte had ik nog niet gedacht - i.p.v. via het internet zal ik het voor alle zekerheid bij de plaatselijke PC-boer halen (verkoopt een KINGSTON PC3200 / 1G voor 119 EUR) scheelt toch een slok op de borrel t.o. de Mac-dealer waar ik mijn Mac mini kocht, vraagt voor een latje van 1GB (Hynix) maar liefst 190 EUR!

geheugen kan wel problemen geven . Heb oa een imac g4 . Deze moest onlangs binnen voor problemen en men heeft moederbord , harde schijf vervangen en het geheugen was ook stuk . De dealer wou dat NIET onder garantie doen want hij verklaarde dat het geheugen niet van hem kwam . Maar ik had wel de computer nieuw met extra 512 mb bij hem gekocht . Enfin hij was dik aan het zeveren en ik was de moeilijke klant . Apple heeft onder garantie het nieuwe geheugen opgezonden binnen 1,5 dag . Maar wat nog veel erger was . De computer werkt nu na hun interventie niet meer . 6 -7 keer' echt zwaar vastlopen op 2 uren tijd en met enkel de apple software . Problemen om op internet te geraken en een groot vraagteken op de folderbalk. Apple heeft hem vandaag laten ophalen voor een herstelling bij een ander servciepunt .

Besluit : als je geen applecare hebt dan kan je vrij aankopen , anders zou ik bij apple rechtstreeks bestellen , dan heb je 3 jaar garantie zonder GEZEVER van de dealer .
Dit is een waar gebeurd verhaal .

Ben, hopelijk komt alles nog goed met je imac want dit is toch maar een naar verhaal - bedankt voor je wijze raad!

@ ben: Hmm... Dus als ik een TV kaart in mijn mac zet die niet van Apple komt kom ik ook niet meer in aanmerking voor garantie? Wat voor rampdebielen waren dat (naam van bedrijf a.u.b.)?? Dat ze het geheugen niet vervangen is logisch, maar de rest... Voor je kernel panics, heb je de Apple Hardware Test al eens een dagje laten 'loopen'? Ik weet niet of dat op de iMac G4 HWT ook al werkt (bij de eMac 700 HWT werkt het wel) maar dit doe je door control+L in te toetsen als de HWT CD opgestart is. Heel klein zou dan ergens 'loop mode' moeten verschijnen (of iets anders). Vervolgens start je een uitgebreide test en het ding houdt niet op totdat je op appeltje+. drukt.

@ verhoevenw: Kingston… heb wel eens een kapotte chip van ze gehad, maar aangezien ze levenslange garantie op die dingen geven is dat niet zo’n probleem.

[quote:33faf5aefa="BenHVL"]Apple heeft hem vandaag laten ophalen voor een herstelling bij een ander servciepunt .[/quote:33faf5aefa]

Hoe heb je Apple zo ver gekregen dan, gebeld met AppleCare (heb ik)? Ik heb ook heel wat problemen met een herstelling bij een dealer. zie http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=61011&highlight=

Cu