ingebouwd USB 2.0 werkt niet sneller dan 1.1

ik heb een 12" PoBo 1Ghz.. met 2x USB 2.0 erin. maar...

ik heb verschillende usb 2.0 apparaten er aan proberen te hangen… en ze gaan geen van allen sneller dan usb 1.1. waaronder een externe HD en mijn recent gekochte D70… heeft iemand dezelfde verschijnselen? of werkt de USB2 bij anderen wel gewoon.

het is toch ook niet zo dat de USB kabel een speciale USB kabel moet zijn?

grtz HS-L

Ik heb wel eens kabels zien liggen die specifiek werden aangeboden als zijnde USB2-kabels, maar volgens mij is dat puur volksverlakkerij. Natuurlijk is het wel zo dat de betreffende apparaten ook echt USB2 moeten zijn. Een D70 is dat zeker niet, daar is 'ie veel te oud voor. Wist trouwens niet eens dat daar USB op zit!

[quote:d66bd2eaa5="iRuben"]Ik heb wel eens kabels zien liggen die specifiek werden aangeboden als zijnde USB2-kabels, maar volgens mij is dat puur volksverlakkerij. Natuurlijk is het wel zo dat de betreffende apparaten ook echt USB2 moeten zijn. Een D70 is dat zeker niet, daar is 'ie veel te oud voor. Wist trouwens niet eens dat daar USB op zit![/quote:d66bd2eaa5]

ehm,… ik weet niet wat jij met een D70 bedoeld…

maar ik heb het over een Nikon D70 (digitale spiegelreflex) en die is gloedje nieuw!

hangt ook af welke versie OSX je hebt, alleen de laatste ondersteunen USB 2.0 Ik heb een PCI kaart USB 2.0 in mijn G4 gestopt en die werkt perfect als USB 2.0

Voor wat betreft je D70 is het normaal. Deze is volgens Nikon usb2 met max snelheid 12Mbps? Lijkt mij gewoon usb 1. Ik heb hetzelfde probleem net mijn digital rebel, en geloof me alsje eenmaal een cardreader hebt (wel usb 2 nemen ;-)), hang je nooit meer je camera direct aan je laptop. Helaas weer een extra kastje....

D70 is niet echt USB 2.0 mbt de snelheid die mogelijk kan zijn,.

De handleiding is wat vaag, maar de div sites zijn wat duidelijker
http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page20.asp
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70_page5.shtml

Die externe disk kan ik weinig van zeggen zonder t type van te weten, maar die is welllicht oud en USB 1.x ?

YO