Ingebouwde ethernetkaart?

Kan iemand mij vertellen of in de Imac SE een ingebouwde ethernetkaart zit? Dit i.v.m. het aansluiten van een ADSL verbinding.

Elke moderse Mac. dus ook de jouwe heeft een RJ45 aansluiting, ofwel ook een ethernetaansluiting. :wink:

Dank je! Dan hoeft de monteur die het straks ADSL komt installeren het niet te checken :)

monteur???

Dat kan je makkelijk zelf! Een splitter op je telefoonaansluiting., pluggen en ramme maar :smiley:

(scheelt je weer dik betalen aan een vent die zichzelf uber goed vind, en ondertussen niet weet wat een mac is…) Er kwam er laatst eentje bij een vriend van me, had net een oud tweedehands macje… geloof een iMac 450 snow… en die reparateur beweerde bij hoog en laag dat die vriend van me een ethernet kaart moest aanschaffen, anders had 't niet veel zin… “Ja, maar die zit er standaard in…” “Nee meneer, dat kan niet… wat voor systeem windows draai je” hahaha… wat een lulhannes die gozer

Tsja, maar tegenwoordig krijg je de monteur er vaak gratis bij. Hoef je niet zelf te splitten, compus en modem in te stellen etcetera. Laat die knakker dat maar doen, kan ie echt wel.

Succes

[quote:ca22bfc27e="MacMartino"]Tsja, maar tegenwoordig krijg je de monteur er vaak gratis bij. Hoef je niet zelf te splitten, compus en modem in te stellen etcetera. Laat die knakker dat maar doen, kan ie echt wel.

Succes[/quote:ca22bfc27e]Moet je z’n hoofd zien als je de ethernetkabel er in steekt en zonder iets in te stellen de Mac gewoon op het internet zit :P!

[quote:7c05416611="MacMartino"]maar tegenwoordig krijg je de monteur er vaak gratis bij.[/quote:7c05416611] Ik denk dat ik de monteur blijgemaakt heb toen ik ADSL nam. Was toen inderdaad ook gratis, maar het installatiepakket kwam met de post een paar dagen voordat de monteur opbelde om een afspraak te maken. Hij bedankte me geloof ik zelfs toen ik zei dat ik het zelf al lang aangelegd had :)

[quote:7c05416611=“MadSven”]“Nee meneer, dat kan niet… wat voor systeem windows draai je”[/quote:7c05416611]
Na zo’n opmerking zet je de computer aan, laat je de monteur plaatsnemen, zeg je “Ik weet het niet, kijk zelf maar even of je het aan de praat krijgt”, en ga je koffie zetten of een boek lezen of zo :wink:

Ik ben ondertussen al via ADSL online :D De monteur is nog geen 10 minuten binnen geweest ( en dat terwijl ik zelf een paar dagen aan het klooien was geweest om het zelf proberen aan te sluiten ). Hij had dus in elk geval wel verstand van de Mac. Ik heb er uiteindelijk 19.95 voor betaald om de aansluiting door een monteur te laten doen, vond ik wel meevallen :wink:

Van harte gefeliciteerd dan... en ook nog steeds van harte welkom! :wink: