Ingepakt .ace bestand

Hoi, ik heb een .ace bestand dat ik niet uitgepakt krijg, ik weet:

— Dat het een WinAce Compressed File is.
— Dat op deze site ( http://www.winace.com ) staat hoe je het kan uitpakken.
— Dat ik van de Mac OS X versie niets snap, je moet blijkbaar via de terminal werken, en dat zegt me werkelijk niets.
— Ik een programmaatje zoek met een interface om zoiets te openen. Stuffit kan er in ieder geval geen weg mee.

Mijn hartelijk dank ;-).

Dit staat er in de read me file:

[quote:a8f1c0797d]unace 2.5 for Mac OS X ReadMe

November 20, 2003

Contents
commandline dearchiver UNACEv2.5, Copyright ACE Compression Software

This image contains these files:

• unace25.pkg - Mac OS X package, containing the unace executable
  • Readme.txt - this file

Description
unace 2.5 for Mac OS X is a port of the commandline tool unace, which is the uncompressing part of the excellent (but yet) closed source windows compression software WinACE. Its hard to beat compression results made it the preferred tool of many people on the net.
After the port to x86 Linux now unace is finally available for Mac OS X and possibly other big endian plattforms!

Installation
To get unace installed, use the provided installer package named “unace25.pkg”. The installer is pretty safe to use. It will not touch your system files, but simply put the unace executable in your /usr/local/bin directory.

Configuration
To use unace from inside the Terminal, the /usr/local/bin directory has to be part of your shell path. If its not, follow this instructions:

For csh/tcsh add this line to the end of your .cshrc or .tcshrc file:

set path = ($path /usr/local/bin)

For sh/bash add this line to the end of your .profile file

PATH="$PATH:/usr/local/bin"

Have fun! (Kolja Koischwitz)
[/quote:a8f1c0797d]

D'r zijn meer programma's die het kunnen zonder dat je de terminal in moet duiken, maar UnaceX is de eerste die uit een search rolt:

http://www.macupdate.com/info.php/id/14008

Het werkt :) !

Bedankt :kiss: ;-).