inhoud folder printen naar tekstbestand...

Hoi,

Kent er iemand een programmake om de inhoud van mijn folders te printen naar een tekstbestand zodat ik dat kan importeren in Filemaker? → voor os9.2.1NL

thx
Steven

Met AppleScript!! Zo gedaan!

Wat je ook gewoon kunt doen is "appletje+A" en dan "appeltje+C" in een folder, dan copieeer je ook de inhoud in je clipboard.

(dus doe dan weer "appeltje+V" in een tekstprogramma)

Adriaan

In welk programma zijn de folders opgemaakt?

[quote:post_uid0="Adriaan Mol"]dus doe dan weer "appeltje+V" in een tekstprogramma[/quote:post_uid0] Of "appeltje-V" in FileMaker

Het is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar stel dat je niet de *namen* van de bestanden uit een folder wilt importeren, maar bijvoorbeeld de *tekstuele* inhoud van de bestanden, dan kan het ook prima in de combinatie FileMaker / Applescript. Ik heb dat toevallig net gedaan in een database met 1000 records, waarbij ik 1000 separate, matchende plaatjes wilde importeren, en 1000 separate tekstfiles. In een FM script kun je het aanroepen van een Applescript opnemen, en een Applescript kan een berekeningsveld zijn met als variabele bv de gewenste filenaam. Beetje ingewikkeld, maar het werkt uiteindelijk geweldig...

Peter

De voorstel van Adriaan was exact wat ik nodig had... simpeler kan het niet, ik was het weer veel te moeilijk aan het maken  :) . Ik hoefde enkel de namen van beelden in een map op te nemen in een database...

thanks Adriaan