Inhoud home account is helemaal leeg?

Ik wilde iets opzoeken in de help van de finder. Die deed het niet, dus ik zoeken naar de achterliggende reden. Staat ook een draadje op macosx.nl over. Maar nu blijkt bij mij het hele account leeg te zijn. Althans visueel. Als ik op het huisje klik geeft ie 0 onderdelen????? Op de HD klikken en dan gebruikers geeft ie geen gebruikers???? Via spotlight kan ik wel bijvoorbeeld "com.apple.helpviewer.plist" vinden en volgens spotlight zit die dan in mijn home account.

Heel vreemd.

Ik vind mijn systeem overigens vrij traag terwijl ik toch een imac G5 2.0ghz en 1gb ddr sdram heb. Je zou toch zeggen dat ie snel moet zijn.

Heeft iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen?

Gerard

Als je reboot, kun je je dan wel gewoon aanmelden met je gebruikelijke gegevens?

Je hebt toch niet toevallig de naam van je home folder verandert in de Finder ofzoiets?

Och, das niks nieuws :)

Even Finder opnieuw opstarten, of gewoon een volledige restart doen…

Heb hem uitgezet en nu weer opgestart. Nu krijg ik weer de gegevens van mijn account te zien. Nee, ik had niet de naam van de folder veranderd. Blijf het vreemd vinden, maar goed het doet het weer. Nu kan ik gaan puzzelen om de helpviewer weer te laten werken. Bedankt.

Maceddy. Voor jou is het niets nieuws zeg je. Heb jij dan ook een traag systeem gekregen of zou dat er niets mee te maken hebben.

[quote:3506c2465f="Geeaar"]… Nu kan ik gaan puzzelen om de helpviewer weer te laten werken. …[/quote:3506c2465f]Verwijder ~/Library/Caches/com.apple.helpui.

Bedankt voor je snelle reactie en oplossing. Probleem is opgelost.