Inhoud iPod te redden??

Hi,

Mijn Ipod is gecrashed nadat ik hem op mijn werk aan een mac heb gehangen om de sfeer een beetje te verhogen. Hij was wat aan het haperen totdat 'ie op een gegeven moment volledig neerstortte. De computer gaf aan dat ik hem even door de updater moest gooien maar ik heb geen zin om alles kwijt te zijn nadat ik de boel heb hersteld. In het menu vd ipod staat dat er geen muziek op de ipod staat, maar tevens dat er slechts 5 gb vrije ruimte beschikbaar is. (we hebben het over een 5g 30gb). De data staat er dus nog op!! Nu is de vraag: is er een manier om mijn muziek te redden voordat ik ga herstellen?!!? De rest van de data kan ik er zo afplukken, nu de muziek nog. Wie weet hoe ik kan inbreken?

Alvast ontzettend bedankt, ik kon geen eerdere post vinden met deze vraag, wat ik trouwens opvallend vind, had het idee dat dit soort grappen wel vaker voorkomen.

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574]Hier[/url] is een Sticky waar je wat software in kan vinden voor muziek van je iPod te kopieeren naar de hardeschijf. Maar heb je het niet meer in iTunes staan?

(de Sticky staat trouwens bovenaan dit subforum. Zo staat d’r bovenaan elk subforum van dit soort Stickies met veelgestelde vragen).

En heb jij je muziek niet meer op je computer staan? Er bestaan wel enkel programma's voor om muziek terug van je iPod te halen. Maar Nikita was me net voor.

Nikita is sneller dan het licht 8)

Nee, ik gooi itunes altijd meteen weer leeg nadat ik nieuwe muziek op mn ipod heb gezet. Scheelt ruimte. Dit scenario heb ik altijd wel in mijn achterhoofd gehouden, maar als die kwade dag dan eenmaal gekomen is is het zooo arelaxed!!!

Ben ik blij dat ik niet alles op m'n iPod kwijt kan. Hopelijk kan je met die programmaatjes uit de sticky nog wat redden.

Ok, ik ga het even proberen. Hoop dat het lukt, in ieder geval ontzettend bedankt. ciao

Dat is natuurlijk niet slim. Je ziet maar. :innocent: Trouwens per ongeluk eens een verkeerde instelling in de voorkeuren van iTunes voor je iPod en je bent ook alles kwijt.

Maar waarom wil je zo hard ruimte besparen op je computer? Heb je dan kleine harde schijf?

Joffrie, ik weet wel een beetje waar ik mee bezig ben... de voorkeursinstellingen hou ik scherp in de gaten, toch bedankt. Een te kleine harde schijf inderdaad, hou er niet van als ik op de gb's moet letten.

Computers, Ipods, alles kan een keer stuk gaan. Sterker nog, Ipods kunnen makkelijk gestolen worden. Een externe schijf met als doel een backupschijf. Die om de tijd eens een keer vervangen door een nieuwe backup en je zit safer dan helemaal nergens een backup van.

Het komt bij iedereen wel een keer voor dat iets crasht en dat is op zo’n moment toch balen.