Inhoudsopgave InDesign CS2

Beste InDesigners,

Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende;
Ik maak een prijslijst met 6 hoofdstukken. Voor elk hoofdstuk heb ik een inhoudsopgave.
Ik heb zoals het hoort alineastijlen toegekend aan dat gene wat ik in de inhoudsopgave wil hebben. De inhoudsopgave wordt ook netjes automatisch gegenereerd, tot zover geen problemen.

Het probleem zit 'm in de volgorde van de inhoudsopgave.
Ik heb in het binnenwerk bovenaan de pagina’s een titel/kop en daaronder staat een tabel met tekst.
Ik wil [b:fd223ed72a]ZOALS IK WEL HEB AANGEGEVEN IN DE INHOUDSOPGAVE[/b:fd223ed72a], eerst de kop en daarna de bovenste tekst uit de tabel. Alleen hij gooit eerst de tekst uit de de tabel als eerst en daarna de kop.

Het lijkt wel of hij de tekst uit de tabel belangrijker acht. Ben ik duidelijk genoeg :?
Kan je op één of andere manier de teksten prioriteiten geven?

Ik hoor graag van jullie,

Grrromit

Of ik goed snap wat je bedoelt weet ik niet, maar ik denk dat het het volgende is:

[img:c274de0ef1]http://www.noxbox.nl/osx/indesign.png[/img:c274de0ef1]

Je kunt de volgorde en de belangrijkheid van je entries opgeven, zolang ze maar een verschillend typogram hebben. Onder 'more options…"

:D Bedankt voor je reactie, Deskman

Tot zover was ik gekomen. Ik heb ook ongeveer zoals in jouw illustratie de kop en de titel aangegeven. Ook met verschillende levels en in de goede volgorde

Alleen, gooit hij in de inhoudsopgave toch de ‘titel’ boven de ‘kop’.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is omdat de ‘titel’ in een tabel staat en de ‘kop’ gewoon bovenaan de pagina.

Als ik de ‘kop’ in dezelfde tabel boven de ‘titel’ zet gaat het wel goed, maar daar wil ik hem niet hebben.
Ik heb ook geprobeerd de ‘kop’ in een aparte tabel te zetten, maar dan is de volgorde ook niet ok.

Een beetje vreemd probleem, maar wel erg lastig. :frowning:

Ik hoop dat het niet te ingewikkeld wordt. :oops:

Na nog wat pielen blijkt inderdaad de volgorde van boven naar beneden op de pagina van belang te zijn. Dat is vooralsnog op geen enkele manier te overrulen. Ook niet door met lagen te werken. Vast wel met een slim scriptje, maar dat soort dingen is niet voor mij weggelegd.

:frowning:

Ik ben zelf met tags, lagen en dergelijke aan de gang gegaan, maar dat mocht allemaal niet baten.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het uit te zoeken. Nu weet ik in ieder geval dat het niet alleen bij mij is. Puur voor mijn gemoedsrust :slight_smile:

Ik ben nu bezig om de ‘kop’ ook nog ergens anders een plaats te geven en klein of onzichtbaar te maken zodat de inhoudsopgave wel in de goede volgorde gegenereed wordt maar de tekst niet de layout verstoord.

Een beetje omslachtig, maar ik moet wel…

Thx,

Grrromit