Inktjet prints door de laserprinter? [opgelost]

Tja, behulpzaamheid is ook niet altijd alles.

Ik heb het volgende probleem waar ik niet uit kan komen:

Ik heb voor iemand een foldertje gemaakt in een oplage van 125 stuks. Geprint in twee etappes, de kleur (logo en voorkant) op een HP 10PS, de tekst op een HP laserprinter met duplexer.

Voordeel van zo werken is dat ik niet zoveel inkt verspeel aan de tekst en dat de laserprinter kan duplexen.

Alleen hield de laserprinter er mee op, op een brede baan in het midden. Toner op? Dat zal wel, al is het een beetje snel voor mijn gevoel.

Nu heb ik er nieuwe toner in, maar de twijfel slaat toe: zou ik mijn drum niet verpest hebben met de inktjet-prints? Er is niks aan te zien, maar als ik nu weer een cardridge in 50 printjes om zeep help ben ik ook niet erg gelukkig.

Toevallig iemand eerder zo iets bij de hand gehad?

Ik zou de volgorde omdraaien: eerst door de laserprinter en daarna door de kleurprinter. Dan kan er namelijk niets foutgaan met de drum.

Ik sluit me aan bij F_Vervoort. Die laserprinter zal het papier verwarmen en ik weet niet of de inkt van de inktjet dit kan verdragen. Is het geprint op gewoon paier zodat de inkt in het papier getrokken is, of licht de inkt op het papier zoals dat met glossy papier het geval is?

Ik heb voor een winkel kadobonnen gemaakt op dezelfde manier: eerst de voorkant met een Epson inktjet, dan de achterkant met de laserprinter. Ik heb er een heleboel gemaakt en nooit problemen mee gehad.

Nou printte ik wel op de achterkant en jij print ook op de voorkant.(met de laser)
De inkt zal geen probleem zijn, hoogstens de speciale laag die op het inktjetpapier zit.
Dus ik vraag me af of het veel uitmaakt of je ze eerst door de inktjet danwel de laserprinter haalt.

Als je het niet aandurft kan je natuurlijk ook “gewoon” papier gebruiken ipv inktjetpapier.
Met papier wat eigenlijk voor de kleurencopier bedoeld is kan je ook redelijke inktjetafdrukken maken.

Alternatief is om ze dubbelzijdig af te drukken op een kleurenlaser bij de copyshop.
kost iets meer dan een euro per printje maar dan heb je er verders geen omkijken naar.
[bewerk] en dat HP inktjetpapier is ook niet goedkoop !

Alles bij elkaar nemend: [list:cf1b102efb]Eerst laser en dan inktjet is een oplossing, maar daar houd ik een stapeltje krom papier aan over. Dat vind de inktjet weer niet zo lekker. Het is gewoon 120 grams licht gekleurd papier. Het moest juist een beetje voordeliger dan € 1,- per printje...[/list:u:cf1b102efb] Toch heb ik ook een oplossing voor het probleem. Ik heb nu de nieuwe cartridge in de laser en alles doet het weer OK. De fuser is dus niet aangetast door de inkt. De kans dat de laser-rol niet goed meer is door de inkt is niet erg aannemelijk, want die wordt niet warm.

Ga voor de zekerheid voor het restant toch maar de printvolgorde omdraaien.
Met dank voor het meedenken.