Inladen DV materiaal met Lacie 160GB

Momenteel ben ik bezig met het inladen van materiaal voor een docu. Ik wil mijn zojuist gekochte Lacie 160GB externe harddisk gebruiken om het materiaal in te laden. Ik begrijp alleen niet hoe ik iMovie moet vertellen het materiaal van de camera naar de Lacie HDD te sturen i.p.v de harde schijf op mijn Powerbook. Wie heeft hier een oplossing voor?

Dat doe je door het hele iMovie project te verplaatsen naar die LaCie harddrive.

Dus met bewaar als...

:?

Laatst heb ik ook geprobeerd beelden van mijn camcorder op de ministack te importeren (video in de ministack, ministack in powerbook), maar dat lukte toch niet helemaal vlekkeloos. Bleek dat mijn powerbook dat toch niet helemaal aankon (wel voldoende werkgeheugen). Clips werden maar voor een paar seconden geïmporteerd. Toen ik eerst het hele zaakje via de camcorder op mijn powerbook importeerde leverde dat geen problemen op. Ook niet met bewerken nadat ik het iMovie bestand had verplaatst naar de ministack. Blijkbaar is de firewire poort en/of de processor kracht niet voldoende om het in 1x keer te klaren.

Misschien lukt het gewoon wel bij jou. Mocht het niet lukken dan ligt het waarschijnlijk aan hetzelfde als wat er bij mij gebeurde.

Succes

Misschien kan je iMovie installeren op je externe harddisk. Misschien dat het beeldmateriaal dan meteen op de externe schijf komt te staan?

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties. De simpele oplossingen van Koen en Gans waren voldoende. Thanks 8)