inlog venster

als ik mn mac op zet dan komt ie automatisch in mijn acount. zonder dat ik mn paswoord moet geven. maar ik wil dat hij stopt op het inlog venster en dat ik eerst mn paswoord moet ingeven voor hij op mijn acount komt.

Hoe doe ik dat want ik vind de optie niet.

In je System Preferences vind je de Accounts. Klik daar op en dan zie je alle users die in kunnen loggen op je Mac. Linksonder zie je dan een huisje met login options. Klik je dat aan dan opent zich een nieuw venster waar je de zaken die jij wilt in kunt stellen, automatic login kun je daar bijvoorbeeld uitvinken.

(Alles in het Engels waarvoor excuses, maar ik werk op een Engels systeem. In het Nederlands werkt het hetzelfde maar heten de zaken uiteraard wat anders.)

In het Nederlands: Systeemvoorkeuren>beveiliging en dan automatisch inloggen uitvinken.

probleem is opgelost. :D

Was dat dan een probleem? Eerder een instelling die je niet wist zitten ...

Jello heeft vandaag bijdehandjes gegeten. Als iemand niet weet hoe iets moet , dan is dat voor hem een probleem. Degene die wel weet hoe het moet, moet daar geen probleem mee hebben! :D Toch is er een interessant verschil: bij de oplossing van Menno V. moet je iets UIT vinken, bij de oplossing van Vogel moet je iets AAN vinken. Bovendien in twee verschillende schermen. Of er een praktisch verschil is weet ik niet....... In ieder geval werkt het blijkbaar wel bij Neo_Piko. :wink:

Huh? Ik lees toch echt in beide gevallen UITvinken... Dat van die twee verschillende schermen zal wel in de taal zitten: ik heb in mijn Engelstalige System Preferences-map helemaal niets zitten wat "beveiliging" of "security" of iets in die richting heet. Het zit bij mij gewoon onder "accounts" zoals ik al eerder schreef.

In de nederlandse versie: systeemvoorkeuren => beveiliging => Alle accounts op deze computer => schakel automatisch uit. Dit moet je AANvinken om dus NIET automatisch in te loggen. systeemvoorkeuren => Accounts => inlogopties => Log automatisch in als "Gebruikersnaam" staat AANgevinkt, dus moet worden UITgevinkt om anders in te loggen. Kleinigheid, maar toch...... :roll:

[quote:e7a7e275a3="Mono1"]In de nederlandse versie: systeemvoorkeuren => beveiliging => Alle accounts op deze computer => schakel automatisch uit. Dit moet je AANvinken om dus NIET automatisch in te loggen. systeemvoorkeuren => Accounts => inlogopties => Log automatisch in als "Gebruikersnaam" staat AANgevinkt, dus moet worden UITgevinkt om anders in te loggen. Kleinigheid, maar toch...... :roll:[/quote:e7a7e275a3] idd .... maar ik (en ik denk iedereen) gaat bij de aankoop van een nieuwe Mac eens alles verkennen, onderandere 'Systeemvoorkeuren' zodat alles is wat jij wilt. bv. kleuren, knoppen, welke printer, internet, ...

Maar laten we even logisch nadenken.

1. Probleem
    We willen niet auto inloggen maar we willen een w8woord invoeren.
  2. Oplossing zoeken
    -inloggen heeft te maken met het systeem, een systeeminstelling
    -Waar vinden we systeeminstellingen :?
    aha=> systeemvoorkeuren, laten we even kijken
    aha=> systeemvoorkeuren is opgedeeld in 4 delen
  3. Persoonlijk (dit is een mogelijkheid)
  4. Hard-ware (nope zeker niet deze categorie)
  5. Internet en netwerken (nope zeker niet deze categorie)
  6. Systeem (dit is een mogelijkheid)

ok, persoonlijk
=> Beveiliging => mogelijk => bij openen => nope verkeerd
=> Dock, Exposé, Weergave, landinstelling, bureaublad en schermbeveiliging => nope verkeerd

ok, Systeem

=> account => aha, gevonden, en nu
mmm… bij m’n accounts niets te vinden( behalve mss een w8woord),
het is algemener, aha inlog opties
log automatisch in, nee hoor, uitvinken die handel,
nog iets?
nope, ok, effe weer keren

=> classic, tijd datum, opstartschijf, spraak, software update, universele toegang, nope.

=> herstarten,
resultaat. Alles in orde …

Dit noemen ze nou logische stappen volgen …

:stuck_out_tongue:

waarom moet dat nou ? rond blijve draajen als het al in orde is :P

Jello heeft naast zijn potje bijdehandjes ook een potje betwetertjes staan?

Er staan nog meer potjes hoor,

een choco-pot, een confituur-pot, een cacaopoeder-pot, een zout-pot, een spaar-pot …

wat ik zeggen wil is, voor je een vraag post, denkt eerst effe logisch na :P.
Ik verwijt niemand ofzo hoor, integendeel, maar die vraag is zeker al *** gesteld,
net zoals er nu 2 andere 'pipo’s " zijn die een topic starten van Gmail terwijl er al 1 loopt waar alle info inzit …