Inloggen macosx.nl

Iedere keer als ik op macosx.nl inlog, vink ik de optie ”Automatisch inloggen” aan. Dit gaat dan een keer of drie goed, maar dan moet ik weer opnieuw inloggen (en de passwords zijn niet de makkelijkste om te onthouden). Ligt dit echt aan mij of is dit een bekend ”probleem” Hoe kan ik dan instellen dat mijn password en gebruikersnaam wel onthouden wordt?

welk systeem + browser gebruik je?

Ik heb hetzelfde op mijn werk, maar ja daar zit ik op een 10 jaar oud OS (Windows 95) en een browser uit het jaar kruik.

Worden je cookies automatisch gewist? Dat kan het zijn.

[quote:37dd5cb29f="colpolyp"]welk systeem + browser gebruik je?

Ik heb hetzelfde op mijn werk, maar ja daar zit ik op een 10 jaar oud OS (Windows 95) en een browser uit het jaar kruik.[/quote:37dd5cb29f]

Ik draai op m’n werk OS9 met Explorer en thuis 10.3 met Safari, dus daar kan ’t volgens mijn niet aan liggen.

Ook de optie "Stel Safari opnieuw in..." uit het Safari Menu wist de eerder opgeslagen gegevens, zodat je toch weer manueel moet inloggen.

Er gebeurt helemaal niks. De mac staat aan, geen veranderingen, alleen als ik safari of explorer opnieuw start moet ik ook weer opnieuw inloggen bij macosx.

Dan staan je cookies uit, of worden ze automatisch gewist. Instellingen dus....

Of je PRAM -batterij is leeg. Klopt je tijdsweergave wel?

Ik had precies hetzelfde.Heb onlangs een schone installatie gedaan en nu logt ie wel elke keer goed in. Wel een beetje drastisch.

[quote:91f8ad84aa="gerror"]Wel een beetje drastisch.[/quote:91f8ad84aa]

Per ongeluk een switcher? :roll:

[quote:d5df0aa6e4="passenger"][quote:d5df0aa6e4="gerror"]Wel een beetje drastisch.[/quote:d5df0aa6e4]

Per ongeluk een switcher? :roll:[/quote:d5df0aa6e4]

Waarom zou ik een switcher zijn? Omdat ik het een drastiche maatregel vind om voor je inlogproblemen een schone installatie te doen?
Hmm, da’s geen 5 minuten werk hoor. Zelfs niet op een Mac :wink:

En als je het echt wilt weten. Heb nog nooit een pc in mijn bezit gehad. Heb al bijna 10 jaar een Mac. Niet dezelfde overigens. En niet per abuis.

[quote:2c7a313b09="passenger"]Dan staan je cookies uit, of worden ze automatisch gewist. Instellingen dus....

Of je PRAM -batterij is leeg. Klopt je tijdsweergave wel?[/quote:2c7a313b09]

Ik heb mijn instellingen in Safari veranderd in: ”altijd cookies accepteren” deze stonden op de optie ”Alleen van de sites die ik bezoek”.
Ben nu van het probleem af. Zou dat het geweest zijn?

Relax! Was geintje!

[quote:38fd80b0f4="passenger"]Relax! Was geintje![/quote:38fd80b0f4]

Daarover maak je geen geintjes, zeker niet hier :wink: