Inloggen met MacOSX op NT4 domein

Weet iemand of het out of the box mogelijk is om met MacOSX in te loggen op een NT4 domein?

Ik kan er weinig over vinden, behalve dit (Joining an NT4-type Domain with Samba-3). Dit lijkt hoopvol, maar er lijken ook commerciele oplossingen voor te bestaan? :?

De thread die ik hier vond gaat helaas enkel over Windows file sharing.

Iemand ervaring hiermee? Ik kan niks aan de servers veranderen. Dit is een beetje een ‘go-no go’ moment of ik wel voor de Powerbook kan gaan ipv een saaie Dell. :slight_smile:

Misschien is dit wat?

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=13697

Dankje, die thread had ik ook al gevonden, maar een echt bevredigend antwoord zit er niet in. Met die commerciële applicatie lijkt het te kunnen, maar die kan veelteveel (en kost wat) ;)

Ik wil enkel de files via het NT domein kunnen benaderen.

Je kan handmatig inloggen met appeltje K en dan het server adres met de naam en dan SMB:// ervoor. Bijvoorbeeld: SMB://Server/Gebruikersmap Zo is het mij uiteindelijk gelukt. Als er macintosh services draaien op de NT server, kan je er namelijk ook met appletalk op komen, handmatig is het dan met AFP:// ervoor.

Nog even een resultaat voor de nieuwsgierigen, JA, het is mogelijk om in te loggen op een NT 4 domein :)

Out of the box.

En nogmaals, een NT4 domein is iets anders dan kale Samba. Heeft met authenticatie te maken.