inloggen moeilijk

Hoi,
Mijn probleem betreft mijn halfjaar oude draadloze Apple toetsenbord.
Hij ‘hangt’ aan mijn wat oudere Mac-systeem van zo’n 7 of 8 jaar oud (de witte uitvoering).
Bij het gewoon typen van bv tekst in Word, doet hij het zonder problemen.
Ik heb eigenlijk altijd problemen met het inloggen bij bepaalde applicaties op internet. En het inloggen bij het internetbankieren bij ING spant de kroon. Dan kan ik soms letterlijk maar 1 toets per 2 seconden indrukken. Anders doet hij het niet.
Knap irritant dus.
Toetsenbord geprobeerd bij een vriend met een nieuwere Mac en daar was geen probleem.
Het ligt dus duidelijk aan de leeftijd van mijn Mac, denk ik.
Is dit probleem(pje) nog op te lossen of moet ik gewoon wachten tot mijn oude Mac de geest geeft en dan een nieuwe kopen?

Groeten,
Michel.

Absoluut niet. Het toetsenbord lezen vraagt zo goed als niets van je CPU. Het ligt eerder aan de bt verbinding. Probeer eens een USB toetsenbord. Als dat goed gaat heb je dus een slechte verbinding met dat draadloze bord. Maakt het wat uit (bij ING b.v.) als je de verbinding verbreekt en weer aan zet?

Het lijkt mij toch dat wanneer ik een slechte bt-verbinding heb, dat dit altijd voorkomt.
Met het typen van dit stukje tekst, heb ik ook helemaal geen probleem.
Het is dus voornamelijk bij het inloggen van die applicaties.

Wat geeft activity monitor aan?

Bij CPU;
gebruiker 8% (ongeveer)
systeem 4%
inactief 88%

Ik ben ook klant bij de ING maar ik herken jou probleem niet. Eigenlijk gaat het bij mij overal goed bij het typen. Maar ik heb dus wel een USB toetsenbord. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je browser op dat moment veel %CPU gebruikt waardoor de responstijd van de browser vertraagd.
Als je activity monitor aan laat staan en hem zo instelt dat je in je dock het CPU gebruik ziet (dat stel je in via het weergave menu) dan kun je dat in de gaten houden op het moment dat de tekst traag verschijnt.