inloggen op "publiek" PC-netwerk

Een tijd geleden kon ik met mijn PowerBook inloggen op een airportnetwerk (PC) dat niet beveiligd was. Sinds kort lukt dit niet meer en zie ik het netwerk zelfs niet verschijnen in "internetverbinding". Duidelijk dat ze er een mouwtje aan gepast hebben. :( Is het alsnog mogelijk om op dit netwerk in te loggen, dat nu wel onzichtbaar blijkt te zijn, maar er toch zeker is... 8)

waarschijnlijk heeft men macfiltering aangezet, of zendt men geen ID meer uit. Probeer het eens met het programma Kismac zou ik zo zeggen.

[quote:72588ce433="gretver"]waarschijnlijk heeft men macfiltering aangezet, of zendt men geen ID meer uit. Probeer het eens met het programma Kismac zou ik zo zeggen.[/quote:72588ce433]

Macfiltering? Wat is dat? Normaalgesproken zit er geen verschil in of je nu met een Mac, Palm, iPaq of Windows PC “scant” naar netwerken…!

macfiltering is filteren op mac-adres, niet op besturingssysteem. :D

Elke wifi kaartje heeft zijn eigen identiteit, het mac-adres. Op een router kun je de toegang beperken tot enkele mac-adressen…

en hoe omzeil ik dan die filtering? Met Kismac? Lijkt me "raar" programma :? Of liever: wat doet Kismac juist?

kismac geeft informatie over WiFi accespoints in je omgeving het kan ook de wep beveiliging (het "wachtwoord"} kraken, maar heeft daar wel vrij veel tijd (of beter, data) voor nodig.

als de toegang gelimiteerd is tot bepaalde MAC-adressen wordt het lastiger.
maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn
in ieder geval hebben ze het SSID uitgezet (netwerk onzichtbaar gemaakt) en waarschijnlijk ook een wachtwoord erop gezet. Probeer daar eerst eens achter te komen.