inloggen op server met FTP programma duurt erg lang.

Om op de server van de internetprovider in te loggen gebruik ik een FTP programma. Helaas duurt dit inloggen erg lang. Zou dit aan de instellingen van Mac OS X kunnen liggen of misschien wel ergens anders? Ik gebruik Captain FTP 2.2.1 Als ik alsnog ingelogd ben blijf ik niet constant on-line terwijl dit wel aangegeven is.

Heeft iemand een idee?

[quote:cbc7d98106="wesley"]Om op de server van de internetprovider in te loggen gebruik ik een FTP programma. Helaas duurt dit inloggen erg lang. Zou dit aan de instellingen van Mac OS X kunnen liggen of misschien wel ergens anders? Ik gebruik Captain FTP 2.2.1[/quote:cbc7d98106]

Het kan aan de server liggen. Maar vaak ligt 't probleem of “Passive FTP” aan of uit staat. Kijk ergens bij de settings van je FTP client en probeer 't verschil wanneer “Passive” uit of aan staat.

[quote:cbc7d98106=“wesley”]Als ik alsnog ingelogd ben blijf ik niet constant on-line terwijl dit wel aangegeven is.[/quote:cbc7d98106]

Dit komt vaak omdat FTP servers je eruit schoppen wanneer als je een tijdje niks doet (c.q. idle bent). Transmit (een andere client) is echter slim genoeg om dan automatisch te reconnecten.

Transmit ziet er goied uit en doet wat het moet doen. Punt

Echt ideaal