inloggen timecapsule via internet?

We hebben op kantoor sinds een paar dagen een timecapsule welke we gebruiken als server, router en back up. Is maar voor 3 Macs namelijk dus een dure server is niet nodig. Nu willen we graag thuis verder kunnen werken want ik kan niet op kantoor zijn na 5 uur. Ik woon namelijk samen met mijn zoontje van 3,5 jaar. (het vrouwtje is er dus vandoor dus geen oppas)

Nu heb ik van de applestore hier in Hilversum vernomen dat je op je timecapsule vanaf een ander adres kunt inloggen en je daar geen remote acces voor nodig hebt. Hij zei mij er echter bij dat je dan wel een wizkid nodig had. Ik kan op internet negens vinden hoe ik dit moet doen in ieder geval. Weet iemand of dit te doen is en hoe? Ervaring met Apple is dat je alles wel degelijk zelf kunt dus ook dit lijkt me (als je het eenmaal weet) goed zelf te doen. Ik heb al op deze site gezocht en kan er niets over vinden.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

dit draadje ga ik ff volgen.

Via [url=http://www.apple.com/nl/mobileme/features/mac.html]MobileMe's Back To My Mac[/url] functie?

[url=http://guides.macrumors.com/Using_Remote_File_Access_to_Save_Disk_Space_on_Your_MacBook_Air]Hatsikidee!![/url]

Daar staat een klein kopje “If You Have a Time Capsule or an AirPort Extreme Base Station with Shared USB Hard Drive”. Die zou ik eens doorlezen.

Bedankt! Mobileme heb ik vandaag eens goed ontdekt en dat laatste berichtje maakt het duidelijk! Wel ff 2x lezen dat wel haha! Maar heb door dat artikel wel weer iets om mee te gaan sleutelen. Dit weekend even uitproberen en als ik de oplossing heb horen jullie het hier. Zal het dan helder uitleggen wat we gedaan hebben zodat anderen er ook wat aan hebben. Als het lukt trouwens! ;)

Bedankt voor de reacties! :slight_smile:

En? werkt het Mactrunk? via mobileme of met de tutorial van macrumors?

Ik probeer via de tutorial van macrumors ook mijn timecapsule te benaderen via internet, maar kom er niet uit.
Ik heb het zelfde probleem als Ruber in DIT draadje;

Bij het “bijwerken” van de intsellingen van de time capsule krijg ik de foutmelding; het opgegeven DHCP-bereik conflicteert met het WAN ip-adres van uw draadloze Apple apparaat.
(na stap 4 van de tutorial)

In dat draadje komt iJoost met de oplossing… maar die snap ik niet.
1 dhcp-server op je netwerk en 1 NAT-router is wel genoeg… (?)

Mijn livebox en time capsule zijn aan het dhcp-serveren blijkbaar en ik kan ik de livebox wel dingen aanpassen, maar wat zou ik moeten doen? iemand?

MacTrunk, is het nog gelukt?

Sorry voor het late antwoord. We zijn er niet uit gekomen... :( Mijn oplossing is voorlopig dus toch maar mijn mac mee naar huis nemen elke keer. Heb nu een extra toetsenbord en muis gekocht zodat ik alleen mijn Mac maar hoef mee te nemen en niet de aanhangsels ook nog. Maar heb mij er dus bij neergelegd voorlopig...

Bedankt voor de support.

ok, ik kom er zelf ook niet uit, heb alles gereset en opnieuw ingesteld zonder resultaat. heb de vraag ook nog uitstaan bij onze zakelijke 'apple service provider' als ik daar nog iets van hoor zal ik het hier laten weten!

Hij doet t.. :D

Laatste stap die ik vergeten was te nemen, was het forwarden van de juiste poorten in de livebox (router) naar mijn timecapsule.
Dit had ik al wel gedaan, maar naar een verkeerd ip-adres. (10.0… ipv 192.168…)
De livebox schijnt ook een outsider te zijn in modem/routerland, dus waren er extra veel handleidingen om poorten te forwarden. mijn handleiding gevonden op portforward.com.

Daarnaast was het altijd moeillijk testen, kan namelijk alleen als je buiten je eigen netwerk bent, (bijv. even de verbinding van je buren lenen om te testen, maar dat ging hier dus niet)

Voor anderen; volg gewoon de tutorial op macrumors, en zorg ervoor dat je ook de juiste poorten in je router (die je zelf mag kiezen) forward naar het juiste ip-adres van je Time Capsule.

Waar loop jij vast Mactrunk? krijg je een foutmelding, of ‘doet ie het gewoon niet’?

Zie ook [url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1797598#1797598]dit topic[/url].