Inloggen vanaf elke Mac?

Hoi iedereen!

Ik heb een vraagje:

ik heb hier op m’n werk een airport netwerk van 2 iMac’s en 1 PowerMac. Is het nu mogelijk om via het netwerk vanaf elke mac in te loggen met jouw gegevens en dan je eigen bureablad, instellingen etc. te krijgen?

Het enige dat je kunt doen is inloggen [u:b607b9ccb0]op[/u:b607b9ccb0] je eigen Mac. De gegevens van bijv. het bureaublad en zo staan opgeslagen op een Mac en daar moet je dan dus heen. Je moet dan van je Mac een server maken. Hij moet dan aan staan en je moet er verbinding mee hebben. Als je even weet hoe het moet is het niet moeilijk, geloof ik maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. MacAddict had er een maand of twee/drie geleden een artikel over.

Voordat ik ga proberen uit te leggen hoe het moet, kan beter iemand anders dit proberen die er meer verstand van heeft.

Hey, Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij moet dat kunnen in combinatie met het progje "Apple Remote Desktop". :wink:

Ja, dat kan idd ook. Of met Timbuktu. Ook is er een freeware ding in Unix of zo. Maar je kunt ook je Mac op een of andere manier vrijgeven en dan simpelweg vanuit het 'Go' menu in de Finder verbinden. Met Appeltje - K. Net zoals je zou doen in een IP-netwerk. Maar zolang hier niemand langs komt die er echt verstand van heeft blijven we ene beetje dollen zo...

:stuck_out_tongue:

Ja oke, met appeltje k kan wel, maar dan heb je niet bijv. je eigen mail-instellingen enzo.