inloggen

Telkens als ik mijn mac (osx) moet ik handmatig verbinding maken met een aantal mappen opmijn server. is er een mogelijkheid om dit te automatiseren.

koen

Heb je ingesteld dat je computer automatisch mag verbinden in Systeemvoorkeuren, Netwerk?

ik heb gekeken bij systeemvoorkeuren, netwerk maar ik heb dan keuze uit locatie, toon en 4 tabbladen enh ik kan in geen een de door u aanbevolen istel optie vinden.

koen

Heb je een router? Ik zag bij mij dat ik niet meer mijn PPPoE-opties kan instellen, sinds ik een router heb... Daarvoor belde ik gewoon via Ethernet direct op de kabel in en kon ik ook die instellingen wijzigen...

Zeg maar je hoor :wink:

Kun je onder het tabblad PPPoE niet PPPoE-opties aanklikken? En dan Verbind automatisch indien noodzakelijk aanvinken?

jep ik heb een router als ik nu verbinding wil maken met die mappen op de server overhet netwerk moet ik naar ga naar dan naar het domijn van de server dan naar de server zelf en dan mab openen en dan het helegentje weer opnieuw (3X) ik dacht dat dat meschien te vereenvoudige was via een applescript of zo iets

Ik zag net een Applescriptje, maar ik weet niet of dat iets is, ik heb het nog niet geprobeerd: http://www.macupdate.com/info.php/id/11893

Het lijkt me dat dat eenvoudiger moet kunnen, maar hoe… :expressionless: