Inputsignaal in Logic

hallo, een logic n00b vraagje, Ik probeer een input signaal voor gitaar te krijgen in logic maar heb geen idee hoe. In GB moest ik de input veranderen naar input 2 maar ik wee niet hoe ik dat doe in Logic.

iemand?

misschien handig als je ff verteld wat voor hardware je hebt !?!

hmmm .. het is nog vroeg ... zeg maar...

gebuik een pbook g4… heb een USB Fast Track interface van M-audio… heb bij de system prefs input op die fast track gezet bij output gewoon op core audio…

hmm ik zie dat ik ook niet verteld heb dat ik logic express 7 heb… ik heb dus op een of andere manier wel output maar ik zie geen input signaal… Zoals ik zei bij GB moest ik de input op 2 zetten… dat heb ik vervolgens geprobeerd bij logic maar noppes…

Ik weet het niet

kijk ff in audiohardware instellingen ( in Logic ) of je audiointerface geselecteerd is ! als logic het kan zien zou het moeten lukken.

als je in het arrangevenster kijkt, zie je links een paar adiotracks staan. als je eropklikt zullen die de naam hebben 'track1' , 'track2' etc.

dat betekent dat deze sporen voor audio geschikt zijn

ga dan naar het mixer venster waarin je de audiosporen ziet

boven de fader van bijvoorbeeld track 1 staat een input vermeld. standaard is dat input1

dat kun je dan veranderen in input 2

voorwaarde is wel dat je de audiohardware geinstalleerd hebt en bij logic in ‘hardware en audioinstellingen’ bij coure audio hebt geselecteerd

succes

waar precies moet ik dat instellen? ik heb bij prefs / drivers core audio enabled en bij de driver zowel Fast track en built in audio geprobeerd maar er komt geen signaal ook input op 1 of 2 zetten maakt niet uit...

je moet de fast track driver enablen en logic misschien opnieuw opstarten. vervolgens kan je in het arrange window een input kiezen ! fasttrack doet het in GB gewoon goed ? heb je de nieuwste drivers ?

suc6

dat heb ik dus al verscheide keren geprobeerd, en elke keer weer opgestart. maar dan week niet waar de input te kiezen. ik maak een nieuwe track ik en ik kan bij I/O uit input 1 en 2 kiezen en geen van beide doen het. Als ik bij de arrange klik-sleep op een track-head doe kan ik kiezen ik een bij audio / audiotrack een bepaalde track uit.

Vervolgens staat er in het audio object venster dat de divice core audio is , dat moet volgens mij kloppen.

In GB deed fasttrack het goed. Moest gewoon het juiste “channel” selecteren en hij deed het … of ik de nieuwste drivers heb weet ik niet … ik heb geen drivers geinstalleerd om dat het “Class Compliant” zou zijn met OSC 10.2 tm 10.3.8… ik heb 10.3.7 trouwens…

ik kan verder ook geen drivers downloaden wegens die class compliantness…

het rare is trouwens als ik de gitaar in mijn pbookje plug en dus geen fast track gebruik er ook geen signaal binnenkomt bij logic express en terwijl core audio wel signaal heeft.

FB

p.s. bedankt voor de reactie trouwens

kan niemand mij dan helpen?

Heb je de track ge-enabled? D.w.z. het "R" knopje in het arrange window of in de mixer wel aangevinkt? Ik heb hiernaar echt maanden lopen zoeken en toen had ik de hoop al opgegeven. Soms zit het 'm in de hele kleine details, of iets werkt of niet.

Vogel jij bent een held....

Opgelost dus…

bedankt iedereen!

rock ´n roll!!