Instagram Verifieren

Ik heb sinds gisteren een nieuw instagram account en moest vandaag mijn telefoonnummer invullen om mijn acc te verifiëren.
Het was de bedoeling dat ik een sms zou krijgen, maar na medere pogingen nooit een sms gekregen, vervolgens op vaders nummer geprobeerd, weer geen sms met een code.
Ik kan nu geen foto’s liken, mensen volgen, foto’s reageren, foto’s plaatsen ens.
Nou had ik net even goed gegoogled en het blijkt een veel voorkomend probleem te zijn.
Ik belande op een website waarvan meerdere mensen “op internet” zeiden dat het werkte.
Werkt als volg: je hebt een lijstje met nummers (canada, us… ens) en je kan er dan 1 kiezen die je invult op je eigen instagram acc.
Vervolgens is het de bedoeling dat de code die naar dat nummer gestuurd word te zien is op de site, (dus kan je hem invullen op je acc en hoort hij te werken).
Ik dacht dat ik de oplossing gevonden had maar ik krijg nu telkens in beeld “gebruik een ander nummer”.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, graag hulp/advies.

Wellicht omdat je hetzelfde telefoonnummer al gebruikt op je ‘oude’ account?

Dat is waarschijnlijk een website van een oplichtersbende geweest. Hier nooit meer intrappen.

Heb je tijdens het verifiëren wel +31 voor je 06-nummer gezet?

Overigens heb ik destijds een account aangemaakt door in te loggen met Facebook, dus als je nog niet al te veel met je account hebt gedaan, kun je misschien beter een nieuw account aanmaken dmv je Facebook account.

Ik denk dat ze een ‘fake’ telefoonnummer wilt gebruiken maar dat de ICT gasten van Instagram ook wel kunnen Googlen. Als jij zo’n site kunt vinden dan hebben die gasten van Instagram dit ook zo door.

3 weken huisarrest voor deze dame!

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit bij Instagram mijn telefoonnummer hebt ingevuld. Is die stap ook niet over te slaan? Dat het niet een verplicht ding is?
Google en Facebook proberen het soms ook om je telefoonnummer in te vullen, maar daar staat altijd wel ergens (niet heel duidelijk uiteraard) een knop om het over te staan.

Heb even zitten zoeken, maar het telefoonnummer is bij Instagram optioneel. Die kan je dus ook gewoon leeg laten, tenzij ze dat gewijzigd hebben.

Op vandaag ontkom je daar niet meer aan… Alle sociale diensten hebben op vandaag een 2-stap verificatiemethode via een telefoonnummer.

Mensen die lid zijn geworden van dit soort diensten toen de telefoon nog niet bestond hebben natuurlijk nooit ergens een nummer achter hoeven laten. Yahoo en Microsoft hebben precies dezelfde methodes op vandaag. Het voorkomt ook dat automatische robots gratis accounts aanmaken want je zie wel zodra een telefoonnummer vaker gebruikt wordt krijg je een blokkade.

“Op vandaag”? Tot op vandaag bestond deze uitdrukking niet. Is er iets veranderd in het groene boekje?

Tot op vandaag staan in het Groene Boekje geen uitdrukkingen. Wat betreft je tweede vraag: ja, om de zoveel tijd verandert er iets in het Groene Boekje.

Ik had hetzelfde probleem, maar heb het nu eindelijk opgelost!! De sms site werkte niet voor mij. Als het goed is werkt dit bij de twee problemen; als je de melding krijgt ‘Kies een ander telefoonnummer’ of als je de sms niet ontvangt. Ik heb beide problemen namelijk gehad. Ik vertel nu precies wat ik gedaan heb.

Ik logde van al mijn Instagram accounts uit, op elk apparaat. Als je wilt uitloggen op je computer, maar de ‘Verifieer je account’ melding verschijnt voor je profiel, klik op Privacybeleid. Dan kan je rechtsbovenin uitloggen. Ook verwijderde ik de app.
Ongeveer 24 uur later logde ik in en verscheen de melding weer. Ik typte het nummer van mijn moeder in, die noch Facebook noch Instagram heeft. Zij ontving de code gelijk en Instagram werkte weer.

Hopelijk werkt het bij jullie ook. Succes ermee.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht nog dat het probleem was dat ik bij aanmelding geen telefoonnummer ingevuld had. Hier moet immers de verificatie code naar toe worden gestuurd. Maar als wat maxicosi zegt klopt kun je dus verifiëren met ieder willekeurig nummer. Ik hoop het, ga het zo nog eens proberen. Hebben jullie trouwens contact gezocht met Instagram voor hulp met dit probleem? Ik krijg geen reactie.

Ik heb het zelfde probleem, heeft dit inmiddels geholpen?

Hi Marieke, ik heb dit ook. Super vervelend. Is het bij jou verholpen? Wat heb je gedaan?