instal TIGER 1.4

Geweldig! Op aanwijzing van de MacFan hebben we getracht met een backup naar een tweede mac een schone instal te doen van Tiger. Leek allemaal vrij soepel te gaan. Niet dus .. bij het terugzetten van de backup begon het eea fout te gaan in de sfeer van het niet kunnen terugzetten van bestanden. Daarop liep de 'nieuwe tiger mac' vast. Een herstart was noodzakelijk en daarna leek het alsof we dan maar handmatig een aantal zaken moesten overzetten. Maar toen ... bleek dat we op de harde schijf van de 'backup-mac' bepaalde bestanden helemaal niet meer terug kunnen vinden maar de ruimte van de backup is wel verbruikt. Rara? Heeft iemand ook soortgelijke ervaringen. De backup is ongeveer 36 Gig groot maar, terwijl de ruimte wel in gebruik is, niet terug te vinden.

Nee, geen soortgelijke problemen. als die schijf zeg dat er 36gieg in gebruik is dan is die ook in gebruik, dat moet je aannnemen.

Kijk je wel goed het meeste kan staan op de gebruiker X. Je moet wel weten waar je mee bezig bent en zorgvuldig ziijn hiermee.

Klopt, ik heb ook wel eens een homefolder gezien van 35 Gig, terwijl er maar 5 zichtbaar was....

Laat de disk checken door schijfhulpprogramma, dan zal je zien dat er waarschijnlijk een dikke home folder staat.

Jullie proberen via FW je home folder in je nieuwe mac te krijgen? Het nadeel van de door jullie gebruikte methode is wel dat alle puinzooi straks ook in de 'nieuwe" machine staat.

Succes, Marco

Je hebt je rechten niet meegenomen denk ik, daarom zie je maar een klein deel van je home folder... ik kan me niet herinneren dat er iets over in de macfan stond van de laatste keer...

ehe over die macfan. ik heb hem ook maar mij heeft hij niet afgeschrikt om gewoon een upgrade te doen. dus ik heb hen gedaan en hier geen enkel probleem zelfs niet omdat hij geupgrade is. dus hij loopt als een mooi 64-bit zonnetje :) (imac G5)